Problem z instalacją ubuntu 12.04 (wubi)

Mam problem z instalacją ubuntu z pendrive’a. Dodam, że jestem zupełnie zielona w tym temacie a muszę zainstalować linuksa, żeby móc zdać informatykę.

Problem wygląda tak:

  1. ściągnęłam unetbootin i zainstalowałam ubuntu na wind 8 (na dysku D, który mam pusty). Teraz jak odpalam komputer w zwykłym trybie, mogę wybrać między dwoma systemami (windows 8 i ubuntu 12.04), ale gdy klikam na “ubuntu” to otrzymuję komunikat, że nie można odpalić windowsa (!) i mogę powrócić do wyboru systemów albo wejść do biosu. (Jak się wybiera “windows” to odpala się normalnie)

  2. nagrałam na pendrive obraz systemu i gdy w biosie ustawiam rozruch z usb, to pokazuje mi się menu “try ubuntu without installing/ install ubuntu/ check disc…” ale cokolwiek nie wybieram, nic się nie dzieje. czarny ekran i tyle. (zanim nacisnę coś z menu mogę wejść jeszcze do linii komend)

Może ktoś wie, co robię źle?

zdzisia ,

Proszę nie podpinać się do cudzych tematów - praktyki takie skutkują Koszem.

Masz problem - proszę założyć w odpowiednim dziale własny temat.

Wydzielono

ubuntu-problem-instalacja-t489613-15.html

Agaton: przepraszam, nie chciałam powielać wątków.

Uzupełnienie:

Pod komunikatem, że nie można odpalić windowsa pokazuje się coś takiego:

Plik: \ubuntu\winboot\wubildr.mbr

Stan: 0xc000007b

Informacja: Nie można załadować aplikacji lub systemu operacyjnego z powodu braku wymaganego pliku lub błędu w tym pliku.

Sprawdziłam i mam plik o podanej nazwie w odpowiednim katalogu (Komputer >D>ubuntu>winboot), więc musi chodzić o błąd. Co mam teraz robić?

Proszę o pomoc!

Wubi lubi się wykrzaczać szczególnie na windows 8

Polecam ci tą partycję D po prostu sformatowac na ext4 i zainstalować na niej ubuntu natywnie, GRUB powinien sam wykryć windowsa i powinno wszystko działać :slight_smile:

dzięki za odpowiedź, ale jak już pisałam, jestem zielona i nawet nie zrozumiałam, co mi polecasz zrobić :slight_smile: czyli mam wejść w GRUB-a i co?