Problem z internetem, 10 MB/s i 100% użycia sieci

Witam. W dniu dzisiejszym był u mnie znajomy i zainicjował u mnie różne optymalizacje sieci i podzespołów bo „u niego wszystko lepiej działa przez to”. Przechodząc do sedna, od czasu optymalizacji zauważyłem znaczny spadek połączenia, w trakcie pobierania jest limit 10mb/s, na speedteście wynik to jedynie 90mb/s (gdzie zawsze miałem po 850-900mb/s) oraz nieustające 100% użycia połączenia w menedżerze zadań.
Próbowałem:

  • Odinstalowania sterowników i zainstalowania na nowo
  • Funkcji resetu sieci w Windowsie 10
  • odłączenia i ponownego podłączenia kabla ethernetowego

Moja karta sieciowa to Qualcomm Atheros AR8171/8175 PCI-E Gigabit Ethernet. Bardzo proszę o pomoc, bo to nie do pomyślenia żebym wykorzystywał 1/10 internetu.

A nie lepiej odezwać się do znajomego i poprosić o to żeby „odoptymalizował” to co „zoptymalizował”. On tylko wie co zrobił i być może wie jak przywrócić do stanu przed jego „optymalizacją”.

@wexel1974 Zrobiłem to co zalecił i nic.

A sprawdź sobie funkcję „Przywracanie systemu” i czy masz jakiś punkt przywracania z data sprzed „optymalizacji”. Jeśli tak to przywróć system z tej daty.
Jeśli nie masz „punktu przywracania” to spróbowałbym zainstalować sobie program od aktualizacji sterowników ( DriverBooster itp. ) i spróbowałbym tym programem wszystko poaktualizować.
Jak to nie pomoże to chyba zresetowałbym system do ustawień fabrycznych czyli reinstall Windowsa.
I jeszcze pytanie…a kolega grzebał tylko w Windowsie czy też w ustawieniach Routera? Bo jak też w routerze to wpierw tam bym zajrzał.

Sprawdź w Panelu Sterowania w Centrum sieci i udostępniania czy połączenie lokalne zestawiane jest na 1 Gb/s. Pierw klikasz na nazwę połączenia i sprawdzasz w otwartym oknie, jak poniżej:

obraz

A punkt przywracania sobie zrobiłeś?

@Narv jest limit 100mb/s, nie zmniejsza się ani nie zwiększa
@stens1950 niestety nie mam

Myśle że Windows wgrywa jakis leciwy sterownik z 2011, przy próbie zmiany sterownika (na .cab z drivers.plus) system twierdzi że to jest najnowszy

Odinstaluj kartę sieciową w menadżerze urządzeń, podczas odinstalowywania zaznacz opcję usunięcia sterowników urządzenia. Później uruchom komputer ponownie, niech Windows sam zainstaluje domyślny sterownik, na końcu uruchom Windows Update i w opcjonalnych aktualizacjach zaznacz aktualizację sterownika karty sieciowej.

Jeżeli to nie pomoże wówczas źródła problemu doszukiwałbym się albo w uszkodzeniu wtyczki kabla sieciowego albo samego kabla. Jeżeli masz router/switch gigabitowy to połączenie powinno zestawić się na 1 Gb/s, a nie 100 Mb/s.

image

Dzięki wszystkim za pomoc, format i zresetowanie routera do ustawień fabrycznych pomogły :stuck_out_tongue:

Poprawiłem tytuł, bo 10mb/s to 10 milibitów, a chodzi przecież o 10 megabajtów. A to z kolei zapisuje się tak: 10 MB/s. A to jednak jest ważne, bo co innego oznacza 10 mg, a co innego 10 Mg, prawda? :slight_smile:
PS. Już nie piszę o przedrostkach w formie binarnej (np. „Mi” jako mebi, czyli np. mebibajt), bo te raczej się nie przyjęły powszechnie.

Ten temat został automatycznie zamknięty 30 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.