Problem z internetem po formacie

Witam.

Na początek chciał bym przeprosić jeżeli napisałem w złym “dziale”.

Wiec jak w temacie robiłem formata (komputera stacjonarnego) wszystko ładnie pięknie po formacie włączyłem kompa i okazało się że wszystkie płyty od kompa sterowniki itp zastały wywalone… lecz nie przejąłem się tym za bardzo ponieważ wiem jaka mam karte graficzna i dźwiękowa wiec miałem zamiar te sterowniki ściągnąć z internetu ale okazało się ze go nie mam… nie mam pojęcia dla czego.Chce zauważyć ze mam drugi komputer (laptop) na którym internet jest…

opisz jak to wygląda i co umiem wam powiedzieć bo jestem w tym zielony…

Wiec internet mam z UPC modem:thomson twg850-4u z wifi

Komputerze (stacjonarnym) na którym był format był połączony z tym modemem kablem Ethernet i nie mam internetu a na komputerze (laptopie) było połączenie wifi bez kabla i jest internet przed formatem nie było żadnych problemów a mam ten internet od ponad pół roku.

Wyłączałem już nie raz modem na powiedzmy 5 minut i podłączałem ale bez skutku… Gdy wchodze w Menadżer urządzeń>Karta sieciowa pokazuje mi tylko Karta sieciowa 1394…

Jako ciekawostke napisze że znalazłem pudełko od modemu z UPC i tam była płyta instalacyjna wifi, bezprzewodowa karta usb (adapter) razem z instrukcja wykonując wszystko zgodni z instrukcja mam internet lecz musze mieć włożoną płyte i podłączoną tą bezprzewodowa karte usb a nigdy nie musiałem po każdym wyłączeniu komputera musze powtarzać te czynności a chciał bym mieć normalnie internet jak wcześniej… a i gdy zrobię te czynności żeby mieć internet to w Menadżer urządzeń>Karta sieciowa pokazuje mi sie Karta sieciowa 1394 i drugie (ZD1211B)IEEE 802.11 b+g USB Adapter

Chce zauważyć ze nie wiem jaką mam karte sieciową i nie wiem jak to sprawdzić ale z tego co wiem to przy kablu Ethernet nie trzeba instalować ich tylko przy kablu usb.

Powiem ze fortowałem z windowsa xp na windowsa xp

Jeżeli jakieś informacje będą potrzebne to postaram się odpowiedzieć.