Problem z internetem w telefonie z routera TL-WR740N


(towerone) #1

Witam,
od kilku dni mam problem z dostępem do Internetu w swoim telefonie (LG G3). W domu mam sieć zbudowaną w oparciu o router TL-WR740N. Z routerem współpracują dwa komputery, mój telefon, telefon żony oraz access point. Wszystkie inne urządzenia działają prawidłowo, problem jest tylko z moim telefonem.
Problem powstał nagle i wygląda to tak, że raz telefon łączy się z moją siecią domową i wszystko działa jak trzeba, ale po chwili rozłącza się. Widzi dalej sieci, pokazuje, że jest ona zapisana ale nie chce się z nią połączyć. Czasem jest też, że telefon łączy z się z siecią i wszystko śmiga ładnie aż do kolejnego połączenia z siecią. Bywa też tak, że telefon połączył się z siecią, a po chwili wyskakuje komunikat, że Internet dla tej sieci jest niedostępny.
Kombinowałem już na różne sposoby jak to naprawić i nic nie zdziałałem. W ramach moich kombinacji wykonałem następujące ruchu:

przywróciłem w telefonie ustawienia fabryczne (hard reset) - nic to nie dało;
przywróciłem ustawienia fabryczne w routerze - nic to nie dało;
zaktualizowałem soft w routerze - nic to nie dało;
wyłączyłem filtrowanie po MAC w routerze - nic to nie dało;
zmieniłem nazwę SSID sieci - nic to nie dało;
wyłączyłem WPS - nic to nie dało;
zarezerwowałem adres IP dla telefonu - nic to nie dało;
zmieniłem zakres adresów IP w DHCP od 192.168.0.150 do 192.168.0.200 - nic to nie dałol
Co jeszcze mogę zrobić? Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Szukać problemu w telefonie? Ten telefon jeszcze tydzień temu śmigał aż miło z tą siecią. To pewnie bez znaczenia, ale dodam że router jest połączony z modem od Vectry.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale to urządzenie które połączy się jako pierwsze z routerem ma status “połączone”. Każde następne jest opisane jako “STA-ASSOC”. Czy wszystkie urządzenia połączone z routerem nie powinny mieć statusu “połączone”? Dodam, że pomimo statusu “STA-ASSOC” urządzenia działają tak jak trzeba.


(bachus) #2

Może router ma jakieś dynamiczne dobieranie kanałów wifi na podstawie zajętości ‘eteru’? Tj. spotkałem się z sytuacją, że np. telefony Apple np. nie lubią kanałów powyżej 11. Router ma na stałe wybrany kanał dla wifi?


(towerone) #3

Ma na stałe wybrany kanał 7. Jeśli dobrze pamiętam, to zmieniałem mu już na inny kanał i to nie dało żadnego efektu.


(AnonimX) #4

Jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzenie modułu w telefonie. Nie masz podobnych problemów z Wifi gdy telefon bierzesz do znajomych, rodziny albo pracy?


(towerone) #5

Do informacji zawartych w moim pierwszym wpisie dodam, że telefon kupiłem używany i na początku jego użytkowania nie było żadnych problemów z WiFi. Próbuję sobie odtworzyć kiedy zaczęło się to psuć i przychodzi mi do głowy taka rzecz - na fakturze za telefon pojawiła mi się opłata za smsy międzynarodowe. Zacząłem drążyć temat i odkryłem, że takie smsy wysłał zainstalowany standardowo w telefonie program antywirusowy McAfee. Pomimo, że za nim zacząłem korzystać z telefonu zrobiłem mu hard reset to ustawienia McAfee się nie zresetowały. Dalej było przypisane do niego konto poprzedniego użytkownika i żeby zresetować to musiałem podać hasło ustawione przez poprzedniego właściciela. To hasło udało mi się uzyskać i program zresetowałem, ale nie tak do końca bo nie mogę programu przerejestrować na moje dane. Jeśli dobrze pamiętam, to problemy z WiFi zaczęły się właśnie od dnia kiedy zresetowałem McAfee. Po resecie McAfee przy jego uruchomieniu wyskakuje komunikat żebym zaakceptował ich wszystkie regulaminy, jest też informacja o możliwości wysyłania płatnych smsów. W związku z czym ja tego nie zaakceptowałem z nadzieją, że McAfee nie będzie się już wychylał. Jednak pomimo tego widzę, że procesy McAfee działają w tle i być może to McAfee blokuje mi WiFi?
Wczoraj zaakceptowałem umowy od McAfee, program się uruchomił. W jego ustawieniach powyłączałem wszystko co się dało i jakby problem ustąpił. Wieczorem telefon łączył się z moją siecią bez problemu. Dzisiaj rano również. Podobnie teraz w pracy. Nie wiem czy to chwilowe “widzi mi się” telefon czy rzeczywiście ten McAfee coś blokował. Co myślicie?
Wstrzymam się jeszcze parę dni z ponownym zresetowaniem McAfee i tym samym z anulowaniem zgody na wysyłanie płatnych smsów. Zobaczę czy w obecnej konfiguracji WiFi będzie działać prawidłowo.


(AnonimX) #6

Jeśli możesz, to odinstaluj ten program oraz wszelkie inne podejrzane. Jak nie da się odinstalować, to wyłącz i wyczyść dane tych aplikacji (opcje poniżej “Zatrzymaj” i “Wyłącz”).
G3 to stary sprzęt, więc jeśli nie masz gwarancji, to poszukaj najnowszego czystego softu (bo zakładam, że ten jest od jakiegoś operatora) i wgraj soft na nowo. Możesz też poczytać o AOSP albo LinageOS - na ten telefon powinny być dość dopracowane. Jak taka zabawa jest zbyt trudna, to root i potem przez Root Uninstaller wywal podejrzane aplikacje - jak masz wątpliwości co usunąć, to lepiej nie usuwać lub zapytać.
Podobno bez roota też można usuwać aplikacje nie mające opcji odinstalowania - przez ADB są jakieś polecenia. Poradnik był na android.com.pl czy jakoś tak.


(towerone) #7

Jakby się go dało tak po prostu odinstalować to już dawno bym to zrobił :wink: Na obecnym sofcie nie idzie go zrootować, a bez tego ciężko coś systemowego usunąć. Telefon ma niby czysty soft od LG, ale pełno w nim różnych dodatków od LG. Jak znajdę chwilę to poczytam o niezaproponowanych przez Ciebie pozycjach (AOSP, LinageOS). Coś tam kiedyś mi się już to obiło o uszy, ale przyznam się że bliższego kontaktu z tym nie miałem.