Problem z internetem w telefonie z routera TL-WR740N

Witam,
od kilku dni mam problem z dostępem do Internetu w swoim telefonie (LG G3). W domu mam sieć zbudowaną w oparciu o router TL-WR740N. Z routerem współpracują dwa komputery, mój telefon, telefon żony oraz access point. Wszystkie inne urządzenia działają prawidłowo, problem jest tylko z moim telefonem.
Problem powstał nagle i wygląda to tak, że raz telefon łączy się z moją siecią domową i wszystko działa jak trzeba, ale po chwili rozłącza się. Widzi dalej sieci, pokazuje, że jest ona zapisana ale nie chce się z nią połączyć. Czasem jest też, że telefon łączy z się z siecią i wszystko śmiga ładnie aż do kolejnego połączenia z siecią. Bywa też tak, że telefon połączył się z siecią, a po chwili wyskakuje komunikat, że Internet dla tej sieci jest niedostępny.
Kombinowałem już na różne sposoby jak to naprawić i nic nie zdziałałem. W ramach moich kombinacji wykonałem następujące ruchu:

przywróciłem w telefonie ustawienia fabryczne (hard reset) - nic to nie dało;
przywróciłem ustawienia fabryczne w routerze - nic to nie dało;
zaktualizowałem soft w routerze - nic to nie dało;
wyłączyłem filtrowanie po MAC w routerze - nic to nie dało;
zmieniłem nazwę SSID sieci - nic to nie dało;
wyłączyłem WPS - nic to nie dało;
zarezerwowałem adres IP dla telefonu - nic to nie dało;
zmieniłem zakres adresów IP w DHCP od 192.168.0.150 do 192.168.0.200 - nic to nie dałol
Co jeszcze mogę zrobić? Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Szukać problemu w telefonie? Ten telefon jeszcze tydzień temu śmigał aż miło z tą siecią. To pewnie bez znaczenia, ale dodam że router jest połączony z modem od Vectry.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale to urządzenie które połączy się jako pierwsze z routerem ma status “połączone”. Każde następne jest opisane jako “STA-ASSOC”. Czy wszystkie urządzenia połączone z routerem nie powinny mieć statusu “połączone”? Dodam, że pomimo statusu “STA-ASSOC” urządzenia działają tak jak trzeba.

Może router ma jakieś dynamiczne dobieranie kanałów wifi na podstawie zajętości ‘eteru’? Tj. spotkałem się z sytuacją, że np. telefony Apple np. nie lubią kanałów powyżej 11. Router ma na stałe wybrany kanał dla wifi?

Ma na stałe wybrany kanał 7. Jeśli dobrze pamiętam, to zmieniałem mu już na inny kanał i to nie dało żadnego efektu.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzenie modułu w telefonie. Nie masz podobnych problemów z Wifi gdy telefon bierzesz do znajomych, rodziny albo pracy?

Do informacji zawartych w moim pierwszym wpisie dodam, że telefon kupiłem używany i na początku jego użytkowania nie było żadnych problemów z WiFi. Próbuję sobie odtworzyć kiedy zaczęło się to psuć i przychodzi mi do głowy taka rzecz - na fakturze za telefon pojawiła mi się opłata za smsy międzynarodowe. Zacząłem drążyć temat i odkryłem, że takie smsy wysłał zainstalowany standardowo w telefonie program antywirusowy McAfee. Pomimo, że za nim zacząłem korzystać z telefonu zrobiłem mu hard reset to ustawienia McAfee się nie zresetowały. Dalej było przypisane do niego konto poprzedniego użytkownika i żeby zresetować to musiałem podać hasło ustawione przez poprzedniego właściciela. To hasło udało mi się uzyskać i program zresetowałem, ale nie tak do końca bo nie mogę programu przerejestrować na moje dane. Jeśli dobrze pamiętam, to problemy z WiFi zaczęły się właśnie od dnia kiedy zresetowałem McAfee. Po resecie McAfee przy jego uruchomieniu wyskakuje komunikat żebym zaakceptował ich wszystkie regulaminy, jest też informacja o możliwości wysyłania płatnych smsów. W związku z czym ja tego nie zaakceptowałem z nadzieją, że McAfee nie będzie się już wychylał. Jednak pomimo tego widzę, że procesy McAfee działają w tle i być może to McAfee blokuje mi WiFi?
Wczoraj zaakceptowałem umowy od McAfee, program się uruchomił. W jego ustawieniach powyłączałem wszystko co się dało i jakby problem ustąpił. Wieczorem telefon łączył się z moją siecią bez problemu. Dzisiaj rano również. Podobnie teraz w pracy. Nie wiem czy to chwilowe “widzi mi się” telefon czy rzeczywiście ten McAfee coś blokował. Co myślicie?
Wstrzymam się jeszcze parę dni z ponownym zresetowaniem McAfee i tym samym z anulowaniem zgody na wysyłanie płatnych smsów. Zobaczę czy w obecnej konfiguracji WiFi będzie działać prawidłowo.

Jeśli możesz, to odinstaluj ten program oraz wszelkie inne podejrzane. Jak nie da się odinstalować, to wyłącz i wyczyść dane tych aplikacji (opcje poniżej “Zatrzymaj” i “Wyłącz”).
G3 to stary sprzęt, więc jeśli nie masz gwarancji, to poszukaj najnowszego czystego softu (bo zakładam, że ten jest od jakiegoś operatora) i wgraj soft na nowo. Możesz też poczytać o AOSP albo LinageOS - na ten telefon powinny być dość dopracowane. Jak taka zabawa jest zbyt trudna, to root i potem przez Root Uninstaller wywal podejrzane aplikacje - jak masz wątpliwości co usunąć, to lepiej nie usuwać lub zapytać.
Podobno bez roota też można usuwać aplikacje nie mające opcji odinstalowania - przez ADB są jakieś polecenia. Poradnik był na android.com.pl czy jakoś tak.

Jakby się go dało tak po prostu odinstalować to już dawno bym to zrobił :wink: Na obecnym sofcie nie idzie go zrootować, a bez tego ciężko coś systemowego usunąć. Telefon ma niby czysty soft od LG, ale pełno w nim różnych dodatków od LG. Jak znajdę chwilę to poczytam o niezaproponowanych przez Ciebie pozycjach (AOSP, LinageOS). Coś tam kiedyś mi się już to obiło o uszy, ale przyznam się że bliższego kontaktu z tym nie miałem.