Na samym początku pragnę zaznaczyć, że jestem zielony w tych sprawach, więc liczę, iż bardziej doświadczeni koledzy z forum jakoś mnie pokierują. Otóż niedawno kupiłem nowe słuchawki (wraz z mikrofonem) i pojawił sie problem. Gdziekolwiek wejdę na komunikator, znajomi słyszą siebie podczas gdy mam włączony (aktywny) mikrofon. Patrzyłem w ustawieniach komunikatora - to nie tu leży problem. Włączyłem Rejestrator dźwięku by sprawdzić czy będę słyszał w słuchawkach muzykę puszoną z komputera - słyszałem (a muzyka była słuchana na słuchawkach).
Mój system operacyjny to: Windows 7 Proffesional 64-bitowy
Problem chyba tkwi gdzieś po stronie sterowników. Nie widzę nigdzie Realteka, jedyne co mam w zakładce Dźwięk to Głośniki oraz Cyfrowe urządzenie audio (HDMI). To wszystko jest “Zgodne ze standardem High Definition Audio”.
Jakieś pomysły jak to naprawić?
Proszę o pokierowanie mnie od samego początku. Załączam screena z płytą główną.
Zainstalowałem sterownik, kodeki, pomimo tego nadal jest przegłos w mikrofonie (mam słuchawki + mikrofon, znajomi słysza siebie gdy mój mikrofon jest aktywny oraz to co jest na komputerze, np muzyka - ważne - ja siebie nie słyszę).
Tak, skype odinstalowany, zalegał jedynie, pobrałem ponownie by zrobić tak jak pisałeś, nic to nie dało.
Co do TeamSpeak3 - sprawdzałem mikrofon poprzez Rejestrator dźwięku w Winsowsie - tam słychać pogłos, więc tak globalnie, nie w danym komunikatorze (na Skype również był pogłos).
Zauważyłem jednak bardzo ważną rzecz. Niezależnie od tego jakie jest natężenie dźwięku w słuchawkach, słysze go cały czas jednolicie, jednakowo (a podgłaszałem i przyciszałem głośność).Pomimo iż mój słuch nie wyłapywał muzyki (na maksa przyciszone), to mój mikrofon nagrywał muzykę z słuchawek z taką samą głośnością jaka była wcześniej.
//edit: i tak, wszystkie zaznaczone programy odinstalowane.
OK. A ten obok niego ze znaczkiem narzędzi? Kiedyś przerabiałem u siebie temat na podobnej karcie i dało się to jakoś ustawić/wyłączyć. Niestety ale dokładnie już nie pamiętam jak.
Spróbuj może jeszcze odznaczyć “Mute” przy “REC Vol” [LINK]
Spróbuj jeszcze wyłączyć “When plug in Headphione, mute Speaker” [LINK]
jak nie pomoże to w dalszej kolejności przełącz na “Independent Headphone”.
Jak już wspominałem biedziłem się z tym problemem już kiedyś i przypomniało mi się, że zrobiłem sobie nawet screena z tym co trzeba poprzestawiać w panelu VIA, niestety nie mam go już “pod ręką”.
Może trzeba by spróbować nowszych sterowników. Albo starszych.
Sugerowałbym następującą kolejność działań:
Odinstalować w menedżerze urządzeń aktualnie zainstalowane sterowniki audio “VIA High Definition Audio”. Jak się spyta czy odinstalować również powiązane oprogramowanie, należy potwierdzić.
Pobrać i zainstalować sterowniki chipsetu [LINK] (najpierw wybierasz swoją wersję systemu -> Chipset -> Globalny, reszta jw.)
Jeżeli te lub nowsze sterowniki były już instalowane to są one w systemie i prawdopodobnie instalator Ci o tym powie. W takim przypadku oczywiście trzeba zaniechać instalacji!
Restart komputera. Spowoduje to, że Windows znajdzie nowy sprzęt i zainstaluje swoje sterowniki. W tym momencie można jeszcze sprawdzić czy coś się zmieniło - pewnie nie.
Jak to nic nie da to podaj proszę identyfikator sprzętu. Znajdziesz go w: Menadżer urządzeń -> prawoklik na “VIA HD Definition Audio " Właściwości” , zakładka “Szczegóły” -> z rozwijalnej listy wybierz “Identyfikator sprzętu”.