Problem z kartą dźwiękową - przegłos w mikrofonie

Witam Serdecznie!

Na samym początku pragnę zaznaczyć, że jestem zielony w tych sprawach, więc liczę, iż bardziej doświadczeni koledzy z forum jakoś mnie pokierują. Otóż niedawno kupiłem nowe słuchawki (wraz z mikrofonem) i pojawił sie problem. Gdziekolwiek wejdę na komunikator, znajomi słyszą siebie podczas gdy mam włączony (aktywny) mikrofon. Patrzyłem w ustawieniach komunikatora - to nie tu leży problem. Włączyłem Rejestrator dźwięku by sprawdzić czy będę słyszał w słuchawkach muzykę puszoną z komputera - słyszałem (a muzyka była słuchana na słuchawkach).

Mój system operacyjny to: Windows 7 Proffesional 64-bitowy

Problem chyba tkwi gdzieś po stronie sterowników. Nie widzę nigdzie Realteka, jedyne co mam w zakładce Dźwięk to Głośniki oraz Cyfrowe urządzenie audio (HDMI). To wszystko jest “Zgodne ze standardem High Definition Audio”.

Jakieś pomysły jak to naprawić?

 

Proszę o pokierowanie mnie od samego początku. Załączam screena z płytą główną.

 

 

glowna.thumb.png.0a4a67198c2019cc2c059da

Screen jest niewidoczny.

Zainstaluj CPU-Z

Wrzuć screeny z:

  1. Programy i funkcje (wszystko).

Otóż załączam wszystkie wyżej wymienione screeny.

 

Pragnę również dodać, że próbowałem zainstalować sterowniki Realteka - niby się zainstalowały ale nic to nie dało.

 

Mainboard - [LINK]

Menedżer urządzeń - [LINK]

Odtwarzanie - [LINK] oraz Nagrywanie - [LINK]

Programy i funkcje - cz. I [LINK] oraz cz. II [LINK]

 

 

 

Specyfikacja płyty:

Karta dźwiękowa:

Zainstalowałem sterownik, kodeki, pomimo tego nadal jest przegłos w mikrofonie (mam słuchawki + mikrofon, znajomi słysza siebie gdy mój mikrofon jest aktywny oraz to co jest na komputerze, np muzyka - ważne - ja siebie nie słyszę).

 

Nie mam Skype, używam ts 3

Sprawdzaj przy włączonym lub wyłączonym Miks stereo.

Przykładowo na innej/podobnej karcie.

Włączenie/ wyłączenie Miks stereo :

Tak, skype odinstalowany, zalegał jedynie, pobrałem ponownie by zrobić tak jak pisałeś, nic to nie dało.

 

Co do TeamSpeak3 - sprawdzałem mikrofon poprzez Rejestrator dźwięku w Winsowsie - tam słychać pogłos, więc tak globalnie, nie w danym komunikatorze (na Skype również był pogłos).

 

Zauważyłem jednak bardzo ważną rzecz. Niezależnie od tego jakie jest natężenie dźwięku w słuchawkach, słysze go cały czas jednolicie, jednakowo (a podgłaszałem i przyciszałem głośność).Pomimo iż mój słuch nie wyłapywał muzyki (na maksa przyciszone), to mój mikrofon nagrywał muzykę z słuchawek z taką samą głośnością jaka była wcześniej.

 

//edit: i tak, wszystkie zaznaczone programy odinstalowane.

Muszę teraz widzieć:

  1. Menedżer urządzeń

Screeny:

Menedżer urządzeń:  [LINK]

Zakładka Odtwarzanie[LINK] oraz Nagrywanie[LINK]

 

Zakładki sterowników karty dźwiękowej:

Standardowe opcje - [LINK]

Zaawansowane opcje - [LINK]

Informacje - [LINK]

Głośniki:

Zakładka I - [LINK]

Zakładka II - [LINK]

Zakładka III - [LINK]

Zakładka IV - [LINK]

Zakładka V - [LINK]

Zakładka VI - [LINK]

Mikrofon:

Zakładka I - [LINK]

Zakładka II - [LINK]

Wyjście cyfrowe:

Zakładka I - [LINK]

Zakładka II - [LINK]

Nie możesz zmienić języka sterowników w Language na Polski ?

Poszukaj w Front Panel jego włączenie i sprawdź mikrofon na przednim panelu komputera.

Co robi ten niebieski przycisk z tego screena?  [LINK]

TeamSpeak3 działa prawidłowo. Już sprawdzałem.

Nie mam w ustawieniach j. polskiego. 

Sprawdzę jeszcze czułość mikrofonu oraz sprawdzę na innym wejściu i edytuje posta.

 

 

Jeśli chodzi Ci o nieb przycisk z tym głośniczkiem, odtwarza dźwięk kolejno - w lewej, następnie w prawej słuchawce.

OK. A ten obok niego ze znaczkiem narzędzi? Kiedyś przerabiałem u siebie  temat na podobnej karcie i dało się to jakoś ustawić/wyłączyć. Niestety ale dokładnie już nie pamiętam jak.

 

Spróbuj może jeszcze odznaczyć “Mute” przy “REC Vol” [LINK]

Odinstaluj zaznaczone:

Sprawdzaj w zaznaczonych:

To informacje o karcie, sterowniku itp. Załączyłem tam screena pod nazwą informacje.Próbowałem przy tym, nic.

 

Sprawdzałeś na przednim panelu ?

Zobacz jeszcze w opcjach sterowników czy jest:

Spróbuj jeszcze wyłączyć “When plug in Headphione, mute Speaker” [LINK]

jak nie pomoże to w dalszej kolejności przełącz na “Independent Headphone”.

Jak już wspominałem biedziłem się z tym problemem już kiedyś i przypomniało mi się, że zrobiłem sobie nawet screena z tym co trzeba poprzestawiać w panelu VIA, niestety nie mam go już “pod ręką”.

Może trzeba by spróbować nowszych sterowników. Albo starszych.

Sugerowałbym następującą kolejność działań:

  1. Odinstalować w menedżerze urządzeń aktualnie zainstalowane sterowniki audio “VIA High Definition Audio”. Jak się spyta czy odinstalować również powiązane oprogramowanie, należy potwierdzić.

  2. Pobrać i zainstalować sterowniki chipsetu [LINK] (najpierw wybierasz swoją wersję systemu -> Chipset -> Globalny, reszta jw.)

Jeżeli te lub nowsze sterowniki były już instalowane to są one w systemie i prawdopodobnie instalator Ci o tym powie. W takim przypadku oczywiście trzeba zaniechać instalacji!

  1. Restart komputera. Spowoduje to, że Windows znajdzie nowy sprzęt i zainstaluje swoje sterowniki. W tym momencie można jeszcze sprawdzić czy coś się zmieniło - pewnie nie.

  2. Zainstalować te: [LINK] Restart.

 

Jak to nic nie da to podaj proszę identyfikator sprzętu. Znajdziesz go w: Menadżer urządzeń -> prawoklik na “VIA HD Definition Audio " Właściwości zakładka “Szczegóły” -> z rozwijalnej listy wybierz “Identyfikator sprzętu”.