Problem z kartą dźwiękową Sb Live! 5.1

Witam.

Mój problem polega na tym, że zepsuła mi się podczas burzy karta dźwiękowa zintegrowana na płycie głównej(AC 97, płyta Solteka). Kupiłem teraz sobie SB Live! 5.1 i za cholerę nie mogę jej zainstalować. Odinstalowałem starą kartę, wyłączyłem ją w BIOSIE. Nie wiem czy tą nową trzeba w BIOSIE włączyć, a jeśli tak to w jakim miejscu ? Prosiłbym o dokładną pomoc jeśli można. Krok po kroku.

Zainstaluj program:

:arrow: Everest

Zerknij tam czy widzi Twoja karte dzwiekowa.

Mozliwe ze poprzez spiecie mogly sie uszkodzic rowniez sloty na plycie glownej :frowning: I wtedy jedyna rada serwis lub nowa karta.

Sprawdziłem tym programem kompa. Sloty są w porządku. Wykrywa tą starą kartę. Myślę, że trzeba gdzieś w BIOSIE(mam Phoenix-Award v.6.00Pg) włączyć ten port PCI albo coś z IRQ poprzestawiać. Nie znam się za bardzo więc proszę o pomoc.

Masz kartę SBLive!, instalujesz do niej sterowniki i tyle na ten temat! A starą kartę, o ile dalej jest obecna w systemie, to wyłączasz w Menedżerze urządzeń - klikasz na nią i zaznaczasz wyłącz w tym profilu sprzętowym

Zainstalowałeś kartę i nie działa Ci?

Wgrałeś sterowniki, które były przy SB?

Ta w BIOSIE powinna być wyłączona. Ale jeżeli spaliła Ci się zintegrowana na płycie głównej to IMO coś więcej z tym MOBO się stało…

A co do ewentualnej instalacji SB 5.1 to po prostu trzeba wgrać sterowniki po uprzednim ulokowaniu w slocie rozszerzeń tejże karty.

Jak wkładam płytę ze sterownikami to mam komunikat, że nie mogę, ponieważ nie ma żadnej karty muzycznej…

Myślę, że kupię nową płytę główną, procesor, wentylator i dysk twardy.

:shock:

Zanieś kompa do serwisu, niech Ci powiedzą, co jest zepsute… A nie tak od razu wszystko wymieniać :slight_smile:

Ee tam…

Stary dysk i tak ma już z 5 lat, więc wymienię,

Procesor - 1666 MHz… też 5 lat - wymienię :smiley:

Wentylator - na ten procesor wystarcza, na lepszy to nie wiem, wymienię;