Problem z kartą dźwiękową Sb Live! 5.1

(Morgenowsky) #1

Witam.

Mój problem polega na tym, że zepsuła mi się podczas burzy karta dźwiękowa zintegrowana na płycie głównej(AC 97, płyta Solteka). Kupiłem teraz sobie SB Live! 5.1 i za cholerę nie mogę jej zainstalować. Odinstalowałem starą kartę, wyłączyłem ją w BIOSIE. Nie wiem czy tą nową trzeba w BIOSIE włączyć, a jeśli tak to w jakim miejscu ? Prosiłbym o dokładną pomoc jeśli można. Krok po kroku.

(Patricko) #2

Zainstaluj program:

:arrow: Everest

Zerknij tam czy widzi Twoja karte dzwiekowa.

Mozliwe ze poprzez spiecie mogly sie uszkodzic rowniez sloty na plycie glownej :frowning: I wtedy jedyna rada serwis lub nowa karta.

(Morgenowsky) #3

Sprawdziłem tym programem kompa. Sloty są w porządku. Wykrywa tą starą kartę. Myślę, że trzeba gdzieś w BIOSIE(mam Phoenix-Award v.6.00Pg) włączyć ten port PCI albo coś z IRQ poprzestawiać. Nie znam się za bardzo więc proszę o pomoc.

(squeet) #4

Masz kartę SBLive!, instalujesz do niej sterowniki i tyle na ten temat! A starą kartę, o ile dalej jest obecna w systemie, to wyłączasz w Menedżerze urządzeń - klikasz na nią i zaznaczasz wyłącz w tym profilu sprzętowym...

Zainstalowałeś kartę i nie działa Ci?

Wgrałeś sterowniki, które były przy SB?

(system) #5

Ta w BIOSIE powinna być wyłączona. Ale jeżeli spaliła Ci się zintegrowana na płycie głównej to IMO coś więcej z tym MOBO się stało...

A co do ewentualnej instalacji SB 5.1 to po prostu trzeba wgrać sterowniki po uprzednim ulokowaniu w slocie rozszerzeń tejże karty.

(Morgenowsky) #6

Jak wkładam płytę ze sterownikami to mam komunikat, że nie mogę, ponieważ nie ma żadnej karty muzycznej...

Myślę, że kupię nową płytę główną, procesor, wentylator i dysk twardy.

(squeet) #7

:shock:

Zanieś kompa do serwisu, niech Ci powiedzą, co jest zepsute... A nie tak od razu wszystko wymieniać :slight_smile:

(Morgenowsky) #8

Ee tam...

Stary dysk i tak ma już z 5 lat, więc wymienię,