Problem z kartą/kartami WiFi USB pod Windows 10 Proffesional

Witam.
Mam następujący problem:
Co parę dni mam problem z internetem poprzez WiFi. Często nawet nawiązywane jest
połączenie z ruterem, ale jest komunikat “Brak internetu”. Nieraz nawet nie udaje się
nawiązać połączenia. Poniżej konfiguracja mojego sprzętu:

Płyta główna: Gigabyte Z97-D3H-CF
Router: TP-LINK ARCHER C3150
https://www.morele.net/router-tp-link-archer-c3150-998949/
Karty Wi Fi USB:

  1. TP-LINK TL-WN722N
  2. TP-LINK Archer T4U

Posiadam Windows10 Profesional. Dotąd łączyłem ze względu na możliwości
routera internet z dwóch pasm (2,4GHz i 5GHz) programem Connectify Dispatch.
Przez pewien czas używałem tylko jednej karty ( [TP-LINK Archer T4U ) i problem
nadal występował. Ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu?

Na początek radziłbym sprawdzić jakiej wersji W10 używasz. Jeżeli jest to 2004 to sprawdziłbym następnie czy masz zainstalowane wszystkie dostępne poprawki. Ta wersja miała problemy z WiFi.

Tak. mam wersję 2004. Klikając “Sprawdź aktualizacje” dostaję komunikat:
“Wszystko jest aktualne”. O to chodziło?

Dokładnie o to. Pod “wszystko aktualne” pojawia się też “aktualizacje opcjonalne” i należy w to kliknąć jeżeli ci się to powiadomienie wyświetla. Powinny być tam dostępne sterowniki. Jeżeli nic takiego nie masz to znaczy że system jest aktualny i pozostaje jeszcze sprawdzić aktualność sterowników na stornach producenta.

Ściągnąłem sterowniki do obu kart WiFi USB i zainstalowałem ręcznie. Podczas instalacji
z dysku dostałem komunikaty, że są juz zaintalowane najlepsze sterowniki z opcją
przejrzenia usługi Windows Update. Ale sterowniki okazały się aktualne. Po zalogowaniu do
rutera sprawdziłem czy mam aktualny firmware. Też okazał się aktualny. A sterowniki do
płyty głównej próbowałem instalować już dawno temu. Od dawna nie ma ich aktualizacji
z czego pamiętam, bo to płyta chyba sprzed 5 lat. Zobaczę czy nadal będą problemy z tym
internetem. Jeśli będą będę nadal szukał pomocy na tym forum