Problem z keyem Windows Vista

Witam mój problem polega na tym, iż mam laptopa w domu i stacjonarny komputer.Wracając do laptopa został on niedawno kupiony z systemem Vista i ma nalepke z keyem pod spodem.Lecz został na laptopie zainstalowany oryginalny system win xp home.I teraz moje pytanie czy moge zainstalować na stacjonarnym viste i użyć keya z laptopa czy moge sie czuć ,iż uzywam oryginalnego systemu? Proszę o pilną odpowiedź.Będę wdzięczny.

roki1915 , popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

Jeżeli kupiłeś laptopa z preinstalowanym systemem Windows Vista to napewno jest on zainstalowany w ramach licencji OEM-więc jest na stałe przypisany do płyty głównej czyli do tego laptopa. Nie możliwe jest więc przeniesienie go legalnie na drugi komputer w twoim przypadku stacjonarny.

Gdyby to była licencja BOX to mógłbyś to zrobić ale przed przeniesieniem licencji na komputer stacjonarny przedtem byś musiał odinstalować go ze swojego laptopa.

Ewentualnie nabyć licencje na dwa stanowiska, wtedy nie byłoby z tym problemu.

Czyli troszke to jest nie fer skoro płace za laptopa z system to takze płace za system i laptop.A tak to jeszcze microsoft chce zarobic poprostu są to złodzieje niestety. :frowning:

Niestety ale czyta się warunki licencji przed zakupem, jak byś kupił BOXa to by nie było problemów. Tak że nie nazywaj kogoś bezpodstawnie złodziejem, za to że jesteś niedoinformowany.

Po pierwsze i najważniejsze, nie płacisz za żaden system, tylko i wyłącznie za licencję na używanie tego systemu i ta licencja określa sposób wykorzystania systemu, twoje prawa i obowiązki jak i prawa właściciela systemu, czyli Microsoftu. Systemy preinstalowane są najczęściej na licencji OEM, która zabrania odsprzedaży bez sprzętu, do którego jest przypisany, czyli teoretycznie masz prawo odsprzedać system wraz z płytą główną, resztę możesz zostawić dla siebie. Prawnym właścicielem systemów Windows jest Microsoft i on Tobie udziela licencji, czyli pozwolenia na użytkowanie ich systemu, na określonych w umowie EULA warunkach, to że zapłaciłeś za system nie oznacza, że jesteś jego właścicielem, właścicielem jesteś jedynie, w tym wypadku, wyłącznie nośników z oprogramowaniem ale nie samego oprogramowania.

Po drugie, Microsoft przenosi swoje prawa i obowiązki na producenta, tj. zapewnienie obsługi technicznej itp., więc w takim wypadku powinieneś się w każdej sprawie kierować bezpośrednio do producenta, łącznie ze skargami i zażaleniami.

Pozdrawiam!