Problem z kluczem do Visty


(Janusz1809) #1

witam, mam taki problem zauważyłem iż klucz który jest na nalepce na laptopie nie zgadza się z kluczem który odczytałem programem winproductkey,jak to możliwe?

to znaczy że mam nieoryginalność Windowsa?

Dodam że z nalepki która mam naklejoną pod laptopem nie da się odczytać jednego przedziału znaków bo się zamazała.

możecie mi coś doradzić w tej sprawie? z góry dzięki.


(Mutant5) #2

Producenci instalują viste na kluczu korporacyjnym, dzięki czemu nie muszą do każdego kompa/laptopa wklepywać go osobno,

viste masz jak najbardziej legalną :stuck_out_tongue:

Jeżeli nie umiesz odczytać znaków na nalepce tu telefon do supportu producenta tam wszystkiego się dowiesz :smiley:

Ewentualnie skopiuj ten klucz korporacyjny i na nim instaluj viste :wink:


(MaRa) #3

Producenci komputerów maja własne klucze OEM, które nie wymagają aktywacji. Te komputery są produkowane na skalę masową, więc nie opłaca się na każdym z osobna instalować systemu i programów - koszt instalacji przekroczyłby koszt programów (płace dla pracowników, ubezpieczenia, podatki, pomieszczenie itd.). Więc przygotowują jeden obraz systemu, który później wgrywają do wszystkich komputerów z danej partii.

Próba instalacji na takim kluczu się nie uda, system może i uda się zainstalować, ale będzie domagał się aktywacji, która się nie uda - wyskoczy komunikat o nieznanym kluczu.

Natomiast z klucza na nalepce da się normalnie zainstalować i aktywować.

Producenci nie dołączają nośnika OEM, bo:

  • To jest kosztowne (duża skala).

  • Są zobowiązani do świadczenia pomocy technicznej, a instalacja indywidualna przez klienta uniemożliwia to.

  • Większość klientów nigdy nie potrzebuje takiego nośnika.

  • Mogą dołączać dodatkowe programy, za które otrzymują pieniądze od ich producentów (Symantec, Google).


(Janusz1809) #4

dzięki koledzy już trochę zrozumiałem temat.

a potrzebuje klucza bo chce zainstalować Vistę na nowo bez tych wszystkich bajerów co się znajdują na Recovery.

pewnie zostało mi zadzwonić do Microsoftu.

dzięki, pozdrawiam.


(roobal) #5

Microsoft nie udziela wsparcia technicznego dla systemów na licencji OEM, ten obowiązek przerzucony jest na producenta, więc do niego musisz dzwonić. Tak samo po duplikat naklejki również musisz się zgłosić albo do sklepu, gdzie kupiłeś komputer albo do producenta.

Pozdrawiam!