Ostatnio zauważyłem
- Nie mam możliwości ale mierzyłem napięcia dwa tygodnie temu i oto wyniki:
Linia 3.33V w idle 3.33V stress 3.34V
Linia 5V w idle około 5.06V stress 5.08 nie pamiętam dokładnej wartości ale na 100% jestem pewnie że nie przekroczyło +/- 5%
Linia 12V w idle 12.20V/12.19V stress 12.21/12.22V
2.Z początku kręciłem procka po woli po 1Ghz na tydzień aż doszedłem do 4.5 stabilnego bo tyle mi wystarczało, i kręciłem tylko procka bo karta fabrycznie podkręcona, ramu nie ruszałem.
3.Nie jestem laikiem w tym temacie i trochę wiedzy na ten temat mam więc możesz być spokojny.
4.Ja szczerze powiem steruje sobie wszystkim ręcznie z programu ASRock eXtreme Tuner, gdy przeglądam neta i robię “lekkie rzeczy” całe chłodzenie (wszystkie wentyle chodzą na minimum), gdy odpalam grę lub coś bardziej wymagającego ustawiam na 50% - 100% ale w grach zawsze 100% mocy wentyli.
5Kompa mam około od czerwca tamtego roku, od razu po złożeniu przez serwis sam wymieniłem pastę na tą z chłodzeniem ( Fortis) wiem nie jest to cudna pasta ale temp były dobre.
6.Z temperaturami było różnie przez te pół roku starałem się nie przekraczać 75/80C po awarii i serwisie ograniczyłem się do tego ile zaleca producent 72,5C i tego się trzymam temp przy 4.5 60/65C maks.
7.W budzie są fabrycznie 3 wentyle jeden z przodu ( nadmuch) z tyłu i u góry wydmuch, przełożyłem tego z góry na drugi do fortisa i mam dwa na fortisie, cyrkulacja powietrza od przodu budy do tyłu. Jak wyżej pisałem sam stery sobie wszystkim z programu, w idle minimum, jakaś gra lub coś innego wszystko na maksa leci.
8.Temperatury według programów w idle 28C w stresie maks 35C
- Z dyskiem jest taka sprawa:
http://obrazki.elektroda.pl/9499215300_1388330754.png
Na elektrodzie dowiedziałem się że dysku już nie zrobi bo coś nie tak z głowicą, zerowanie i remapowanie nie pomogło ( mam gwarancję na dysk do 2018 więc nie ma problemu).
Komp teraz potrafi mi się wyłączyć przy przeglądaniu neta i zaraz się restartuje.