Problem z kubuntu - sterowniki od karty graficznej

Po 2 dniach siedzenia na kubuntu chciałem zainstalować sterowniki od karty graficznej (bo największa rozdzielczość to była 1024x768). Znalazłem jakiś poradnik w niecie i wg niego instalowałem. Wszystko było dobrze dopóki nie wykonałem przedostatniego kroku - ponownego urchomienia. Uruchamiam ponownie - wszystko się dobrze ładuje i jak się załadowało to zamiast tego okna co się wpisuje użytkownika i hasło - logo kubuntu z pustym paskiem i nic się nie da zrobić (jedyne wyjście to 2x alt+ctrl+del lub reset)

Teraz mam dostęp jedynie do konsoli (recovery mode). Próbowałem zainstalować inne sterowniki ale to nic nie dało. Czy jest jakiś sposób aby powrócić do domyślnych sterowników?

A tak w ogóle to do linuxa się przymierzałem jakiś tydzień (ściągnąłem ubuntu i wypaliłem obraz na płytę - płyta czysta). Kubuntu mam pożyczone od kolegi.

Jestem początkujący w linuxie więc najlepiej jakby ktoś mi podał dokładnie co mam zrobić.

Jaką masz kartę? Z konsoli powinno się udać zainstalować najodpowiedniejsze sterowniki za pomocą skryptu ENVY.

Ja sprawdzałem to na karcie nVIDIA, ale pisze tam, że skrypt działa również dla ATI. Skrypt sprawdza, jaka karta graficzna jest w komputerze, a potem sam ściąga z netu najodpowiedniejszy sterownik i instaluje go.

Opis i instrukcje użycia (po angielsku, ale da się połapać):

http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html

A do jakiej?? ATI?? Nvidia?? Bo tak, to trudno coś doradzić…

ATI Radeon 9600

Sam już próbowałem instalować (wg tego poradnika http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu … tion_Guide) ale pisało że mam najnowszą wersję.

Jak nie znajdę rozwiązania to poleci formacik i instalka od nowa :slight_smile:

najnowsze sterowniki, to nie zawsze są najlepsze sterowniki :!:

Ale pisało że mam NOWSZE (wcześniej troszkę źle napisałem) jak próbowałem instalować inne

Pomóżcie bo jednak chciałbym żeby się obyło bez formatu

EDIT: