Problem z łączem Wi-Fi & Ethernet

Dzień dobry
Od kilku tygodni mam podłączony nowy internet światłowodowy, jest to połączenie FTTH, 200Mb/20Mb. Firma CityNet.
Połączenie wygląda tak (ethernet, przewody Cat. 5):
Światłowód > Halny HL-1GE > [WAN] TP Link TD-W8960N [LAN] > Mój komputer
Modem (router?, nie znam się na różnicy) HL-1GE dostałem od nowego dostawcy internetu, proponowanego nowego routera bezprzewodowego nie brałem ze względu na jego cenę (250PLN).
Pierwszego dnia używałem światłowodu poprzez podłączenie komputera bezpośrednio do HL-1GE poprzez przewód Ethernet- wszystko ładnie śmigało od razu, ponad 200Mb downloadu.
Kilka dni później chciałem podłączyć HL-1GE do mojego starego routera, TD-W8960N.
Tu zaczynają się problemy:
Router TD-W8960N musiałem zresetować (tzn. potrzymać tego mały, ukryty przycisk z tyłu routera) żeby załapał działanie.
Po którymś razie zaczęło działać, teraz komputer mam wpięty do routera w port LAN gdzie HL-1GE jest wpięty w port WAN.
Tak jak technik mi mówił przy propozycji kupna nowego routera- mój stary router nie wyrabia i maksymalna prędkość (ethernet i WiFi) wynosi około 95Mb (i tak nic w porównaniu do 4Mb/s które miałem wcześniej).
Problemem nie jest prędkość (i tak planuję zakup nowego routera), a jego „stabilność”;
Sam router działa cały czas, zawsze można wyłapać połączenie do niego itd.- problem w tym, że sam internet często nie działa (tzn. może działać np. na moim ethernecie, ale w telefonie już nie, albo w komputerze mojej mamy też nie- mimo połączenia z routerem TP Linka.)
Mało tego- czasem WiFi działa, ale ethernet już nie po czym jak zrestartuje router to znów działa poprawnie. Czasem jest też tak, że jak wyłączę komputer (ten podłączony do routera poprzez ethernet) to nagle WiFi znów nie działa (łączy z routerem ale nie ma połączenia z internetem).
I teraz znowu od kilku dni- u mnie i u mamy na tym samym piętrze internet działa (ethernet i WiFi), ale u lokatorów piętro wyżej już nie chce działać.