Witam, otóż mam przedziwny problem pomiędzy laptopem (Dell Alienware 15, windows 10, karta sieciowa: Killer Wireless-n/a/ac 1525 Wireless Network Adapter)
i telefonem LG-E460 a routerem od firmy INEA (Cisco epc3925).
Problem polega na tym, że po około miesiącu korzystania z wi-fi, w losowych (przynajmniej dla mnie) odstępach czasowych jakim jest od godziny do nawet 2 tygodni, rozłącza mi łączność wi-fi na telefonie i laptopie na około 10 minut, dwie i pół godziny lub nawet dobę.
Przy ponownej próbie połączenia na laptopie, zasięg przy ikonie w oknie wi-fi spada do 0 i pojawia się komunikat, że nie można połączyć się z tą siecią, po czym zasięg wraca do maksymalnej wartości a internetu brak, i tak w kółko. Po odczekaniu wyżej przedstawionego okresu czasu wi-fi łączy się jak gdyby nigdy nic.
Problem na telefonie wygląda tak samo, tyle że pojawia się komunikat “problem z uwierzytelnieniem”.
Zabezpieczenia routera: WPA/WPA2 PSK.
Dodam, że wszystkim współlokatorom internet w tym samym momencie działa bez zarzutu na wszystkich urządzeniach (telefony, laptopy z windowsem 7 gdzie jeden laptop używa “większej” karty sieciowej pod usb, łącznie 6 urządzeń).
Internet po kablu działa bez zarzutów, tyle że łączyć się z kablem jest mi niekoniecznie wygodnie gdyż router jest w pokoju obok i wiercenie dziury w ścianie żeby przeciągnąć kabel to ostateczna ostateczność, a przeciąganie kabla przez całe mieszkanie nie wchodzi w grę.
Próbowałem rozwiązać problem:
-
kupując kartę sieciową pod gniazdo USB TP-LINK Nano USB Adapter (TL-WN725N) - identyczny problem, nie pomogło
-
zmieniając ustawienia Killer Wireless z Wireless Mode wartość z 12 - 11 a/b/g/n/ac na 08 - 11 a/b/g/n
(pomogło na 2-3 tygodnie po czym wszystko wróciło)
-
restartując ustawienia kart sieciowych i samego routera, zapory systemu windows
-
używając narzędzia do rozwiązywania problemów systemu windows
-
przeinstalowując/aktualizując samego windowsa i sterowników kart sieciowych
-
rozłączając inne urządzenia, żeby wykluczyć limit połączonych urządzeń.
Nie próbowałem:
-
resetować routera do ustawień fabrycznych, boje się o utratę danych do odbioru internetu w routerze
-
grzebać w ustawieniach routera (nie mam loginu i hasła do ustawień routera od 192.168.0.1, podstawowe hasła nie działają typu admin admin1, homeu homep, etc.)
W trakcie pisania tego postu wi-fi rozłączyło mi (na obu urządzeniach) od godziny 20:24 do 20:27.
Jakieś pomysły?