Problem z laptopem

Witam,
Piszę ponieważ mam pewien problem z moim laptopem. Mój laptop nie jest jakimś super nowym sprzętem, jednak przez przyzwyczajenie chcę żeby nadal jednak funkcjonował. Jeśli chodzi o problem: Jakiś czas temu laptop zaczął się zacinać tzn. przy normalnym użytkowaniu laptopa nagle wszystko się zwieszało, na ekranie nic się nie zmienia i nie pojawia. Żeby cokolwiek działało znowu trzeba zrestartować laptopa i tak w kółko. Na początku działo się tak np. po 30min użytkowania laptopa jednak teraz dzieje się już coraz szybciej. Przy okazji była wymieniany dysk twardy, po przekazaniu laptopa kuzynowi (informatykowi) ten stwierdza, że nie wie co jest przyczyną, ponieważ wszystko działa a laptop się w ogóle nie przegrzewa.
Dlatego być może ktoś tu będzie wiedział lub miał już taki przypadek i wie co może powodować właśnie tak zacinanie?

Na razie nie chce oddawać laptopa do naprawy ponieważ jako osoba zielona w takich tematach nie chce żeby ktoś naciągnął mnie na kasę a wolę zasięgnąć czyjejś opinii. :slight_smile:

Co to za laptop ? Jaki system ? I najważniejsze: skoro sprzęt raz działa, a raz nie - to może przyczyna leży gdzie indziej ? (np. po stronie używanej aplikacji)

Nie koniecznie, najczęściej winę za taki stan rzeczy ponosi hardware, dysk lub pamięć.

Wspomniany “kuzyn informatyk” też zielony.

Prosimy o specyfikacje, wersję systemu i co ważne oryginalny czy pirat?

Podaj dokładną specyfikację i model.

Pamięć w testy

Laptop Acer Aspire 5741G, Procesor Intel Core i5 2.40GHz, Ram 6GB, karta graficzna nvidia geforce GT320m 1GB. Jeszcze jakieś dane byłyby potrzebne?
System oryginalny: Windows 7;
Problem w tym, że nie za każdym razem włączona jest ta sama aplikacja. Nie raz wystarczy że po wejściu w moje dokumenty zacina się na amen i nic nie można zrobić.
Kuzyn może i też faktycznie zielony, dlatego piszę z pytaniami tutaj :slight_smile:

Sprawdź kości pamięci, zakładam że masz układ 2+4.
Memtest czasami nic nie pokazuje, wyjmij jedną i sprawdź czy na jednej też będzie krzaczył, jeżeli tak to zamień na tą 2-gą.
Jeżeli to nie pomoże to testuj dysk, jeżeli to Seagate to zacznij od niego.

Jakoś w to wątpię! Albo nie był wymieniony, albo wymieniony… na ten sam!
Jeśli się uda, wykonaj test powierzchni dysku (nie Quick Test!) oraz SMART i Benchmark za pomocą HD Tune i pokaż wyniki.