Problem z losowym obrazkiem

(Djtommcio) #1

Witam, jestem początkującym w temacie jednak lubią eksperymenty. Stworzyłem swoją stronkę korzystając z kreatora ale nie ma w nim wielu elementów które mnie interesują. Chciałbym zrobić obrazek losowy. Poczytałem że muszę to zrobić w php i połączyć z css. Robiłem według opisów z internetu ale coś pokręciłem chyba.

Stronkę można zobaczyć pod adresem http://www.karlowice.osp.org.pl . Chodzi mi to tego strażaka aby zieniał się co jakiś czas. A niżej podsyłam swoje wypociny:

CSS:

div.art-headerobject

{

display: block;

left: 0;

margin-left: -5px;

position: absolute;

top: 16px;

width: 319px;

height: 453px;

background-image: url(' images/background.jpg/index.php ');

}

php:

<?php

$i=0;

foreach(scandir('bg') as $plik){

$roz=substr($plik, -4);

if($roz=='.jpg' || $roz=='jpeg' || $roz=='.png' || $roz=='.gif' || $roz=='.bmp'){

$img[$i][0]='bg/'.$plik;

$img[$i][1]=$roz;

$i++;

}

}

$wyb=rand(0, count($img)-1);

switch($img[$wyb][1]){

case '.jpg':

header("Content-type: image/jpeg");

$img=imagecreatefromjpeg($img[$wyb][0]);

imagejpeg($img);

break;

case 'jpeg':

header("Content-type: image/jpeg");

$img=imagecreatefromjpeg($img[$wyb][0]);

imagejpeg($img);

break;

case '.png':

header("Content-type: image/png");

$img=imagecreatefrompng($img[$wyb][0]);

imagesavealpha($img, true);

imagepng($img);

break;

case '.gif':

header("Content-type: image/gif");

$img=imagecreatefromgif($img[$wyb][0]);

imagegif($img);

break;

case '.bmp':

header("Content-type: image/bmp");

$img=imagecreatefrombmp($img[$wyb][0]);

imagejbmp($img);

break;

}

imagedestroy($img);

?>

byłbym wdzięczy o jakieś wskazówki i podpowiedzi.

-- Dodane 18.07.2012 (Śr) 16:10 --

Aha, kod php znalazłem na forum i postępowałem zgodnie z opisem do niego załączonym.

(mozilla007) #2

Jak wygląda skrypt ze strażakiem, bo jak widzę to jest Flash i powinno się dać odniesienie w tym że pliku, czyli połączyć ActionScript z PHP.