Problem z mikrofonem i kartą dźwiękową

witam,

od kilku dni nie działa mi mikrofon, przez co nie mogę rozmawiać prze skype. Przez pewien czas chodził, potem nagle przestał i tak do tej pory. Coś musiało się stać z kartą dźwiękową/ustawieniami, ponieważ u koleżanki działa zarówno mój jak i jej poprawnie, podczas gdy na moi kompie żaden. Wpisałam problem w google ale niestety nie mogłam znaleźć rozwiązania.

Karta dźwiękowa to SB! Live 24-bit

System operacyjny to Windows XP

proszę o szybką pomoc jako, że jestem zielona w tych sprawach. :cry:

Skoro masz tą kartę i nadal używasz XP to polecam zadbać o najnowsze sterowniki STĄD. Po instalacji - dla świętego spokoju - w sterowniku przywrócić wartości domyślne.

Możesz również (co polecam) podpiąć mikrofon do innego gniazda.

a które sterowniki mam dokładnie wybrać? przepraszam że tak pytam, ale naprawdę nie mam pojęcia co robić :frowning:

tak na marginesie, wydaje mi się, że tutaj nie chodzi o sterowniki tylko o jakieś mankamenty w “właściwościach dźwięku i urządzeń audio” - jak powinny być ustawione parametry w “odtwarzanie dźwięku” i “nagrywanie dźwięki” ?

Co do samych ustawien narazie bez reinstalacji sterownika sprawdzałas to:

Mikrofon nie działa

okej, ustawiłam tak jak na tej stronce - mikrofon nadal nie działa. Mam w kompie dwa gniazda z mikrofonem (jedno z tyłu w karcie dźwiękowej i jedno z przodu zaraz obok wejścia CD) i żadne z nich nie działa. :cry:

Dziś rano jeszcze przez ok 3 sekundy chodził mi mikrofon a potem padł. Jeśli to pomoże, to w Skype w ustawieniach audio pojawiła mi się “etykietka” z napisem urządzenie USB czy coś takiego - gdy nacisnęłam w nie to mikrofon działał, ale po chwili ona zniknęła - czy to może być wina zepsutego portu?

Ale mikrofon nie działa tylko na skype czy wszędzie?

wszędzie. na 100% nie jest zepsuty, bo na drugim kompie działa bez problemu.

Dobra to przeinstaluj ten sterownik dla pewności, jeśli podałas poprawną nazwe karty to ten powinien być ok, ściągnij i zainstaluj: