Problem z mikrofonem w Ubuntu

Witam

Mam mały problem, jestem nowy w Linuksie i nie wiem jak to ustawić. Mam zainstalowane Ubuntu i nie chodzi mi mikrofon. Zainstalowałem Skype i podczas próby zadzwonienia do kogoś wyskakuje mi taki błąd:

Call Failed: Problem with Audio Playback

i nie mogę nigdzie zadzwonić. Grzebałem w ustawieniach dźwięku i ustawiając wszystkie dostępne funkcje przy odbiorze dźwięku mikrofon nie dziala (jakby nie był podłaczony). Na Windowsie wszystko śmiga.

Z góry dzięki za pomoc.

// Poprawiłem tytuł wątku oraz sam post.

Kaka’

podłącz inny mikrofon… może porostu Twój jest nie kompatybilny z Linux-em.

podłaczylem i to samo. mam mikrofon wbudowany w kamerce firmy Easy Touch oraz osobny formy Canyon i oba nie dzialają. Karta dźwiękowa jest dobra i nie było z nią problemu wiec nie wiem o co chodzi :confused:

Na pewno jest kompatybilny. W opcjach Skype trzeba przestawić moduł dźwięku i powinno smigać. W opcjach spróbuj poprzestawiać Sound Devices.

Chyba ktoś tu skopiował mój opis :stuck_out_tongue:

Pozdrawiam

Zależy od mikrofony - może pierw zobacz czy jest podpięty … (człowiek, gubi się przy najprostszych rzeczach) a później polecam ten temat do przeczytania.

Podstawowa sprawa…

Mikrofon nie działa ci w systemie całym czy tylko skype pluje błędami?

Jeżeli w całym systemie nie działa zrób tak:

Kliknij na ikonke głośnika przy zegarku PPM i kliknij “otwórz regulację głośności”

Potem z menu Edycja --> preferencje zaznacz by pokazywało suwak mikrofonu i go pogłoś…

wiem że niby proste rozwiązanie i każdy by pomyslał ale w ubuntu mikrofon jest standardowo wyciszony…

no więc ogólnie system go nie widzi. gdy ustawię żeby to co mowie lecialo w glosnikach to idze ale nie moge ani nagrac dźwięku ani nic. Mikrofon jest podpięty bo na windowsie normalnie chodzi

Podstawowa zasada Windows to nie Linux - chyba o tym wiesz ? Polecam to co ci podpowiedział Plichu.