Problem z najnowszą aktualizacją

Hej, posiadam na stacjonarnym Windows 10 Home. System postawiony z czystej instalacji od kwietnia 2018r. Nigdy nie było z nim do tej pory problemów, zawsze bezbłędnie pobierał i instalował aktualizację z Windows Update. Ale teraz przy aktualizacji: KB4522355
pojawia się komunikat z błędem: 0x80073712
Plus jeszcze informacja na dole:
Brakuje niektórych plików aktualizacji lub wystąpiły z nimi problemy. Spróbujemy później pobrać tę aktualizację ponownie. Kod błędu: (0x80073712

Ponowne uruchomienie, włączenie i wyłączenie systemu nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł?

Czekać cierpliwie aż się sam zainstaluje. Nie starać się mu “pomagać”.

No dobrze bo pobrałem narzędzie do rozwiązywania problemów z WU i nie zgłosiło żadnego błędu. Nawet dla pewności CrystalDiskInfo monitoruje, że SSD w stanie dobrym.

Ta aktualizacja to aktualizacja opcjonalna. Czyli obejść łukiem jesli nie ma się problemów które ma rozwiązywać.
Błąd 0x80073712 z reguły oznacza ze brak jakiegoś pliku w systemie lub jest on uszkodzony.
Najpierw sprawdz w wierszu poleceń (administrator) czy jest wszystko OK. poleceniem
sfc /verifyonly
Jak będzie komunikat ze znaleziono problemy to wtedy kolejno
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
sfc /scannow
Przy pobieraniu aktualizacji należy zawsze wyłączyć zewnętrzny antywirus
Gwoli pocieszenia. Ta aktualizacja wywołuje u niektórych podobne problemy. W sieci możesz o tym poczytać.

1 polubienie

Dziękuję. Aktualizacja pobrana. Względem tego skanowania był problem z plikiem CBS.log.

Łociępanie… Jak Cię CBŚ zaczęło monitorować to dobrze nie będzie :laughing:

ps.
Chciałem oznaczyć temat jako rozwiązany i nie mogę. Zabrano mi uprawnienia razem z przywróceniem reklam na portalu? :stuck_out_tongue:

Z tego co widzę, nikt oprócz guru i autorów tematu nie może oznaczać postów jako rozwiązanie. :joy:

1 polubienie