Problem z napędem.. Pilne!

Witam. Otóż zakupiłam dziś laptopa asus. System ładnie chodzi itp. Chciałam zainstalować na nim neostradę, ale pojawił się problem. Napęd nie czyta płyty! Myślałam, że może płytka jest uszkodzona czy coś, próbowałam włączyć płytki systemowe (te które były dołączone do laptopa) ale napęd także ich nie odtwarza.

Wie ktoś co się dzieje i jak temu zaradzić? Proszę o szybką pomoc.

Stwierdzenie “nie czyta płyt” jest jak dla mnie przynajmniej zbyt ogólnikowe.

Czy to “nieczytanie” się objawia?

Płyta kręci się w napędzie?

Wyskakuje jakiś komunikat?

Sprawdź w menadżerze urządzeń, czy przy napędzie CD/DVD nie ma kodu błędu o numerze 39.

:wink:

Przepraszam, ale jestem w tych sprawach zielona…

Po prostu wkładam płytke, laptop wtedy wydaje taki dzwięk jakby próbował odtworzyć płytkę, na monitorze obok kursora pojawia się tylko klepsydra i nic poza tym. Później ten dziwięk zanika i nic się nie dzieje.

Skoro zakupiłaś dzisiaj, to… REKLAMUJ!

Nie szkodzi że jesteś “zielona”.

Pokolorujemy cię na niebiesko. :wink:

Czy po włożeniu płytki w oknie Mojego Komputera coś przy ikonie CD/DVD ulega zmianie?

Może po prostu autostart wyłączony?

:wink:

Sprawdź to, a jak nic się nie zmienia, to wtedy REKLAMUJ.

:wink:

Wy byście tylko reklamowali ( jeżeli reklamacja będzie nieuzasadniona to zabuli 50 zł albo więcej ) :smiley:

Być może masz wyłączony auto-start płyty w napędzie. Wtedy:

naciśnij ikonę mój komputer 2x lewym przyciskiem potem najedź kursorem na ikonę napędu cd-dvd i naciśnij ją 2x lewym przyciskiem ,

jeżeli nie zastartuje to prawy przycisk na ikonie napędu ‘’ otwórz ‘’ nie ‘’ odtwórz " i poszukaj ikonę rozruchową na płycie.

A tak w ogóle to zobacz czy inne płyty z auto-startem też nie startują bo może masz uwaloną płytę cd-dvd ale ja bym raczej stawiał na winę leżącą po stronie systemu.

Zrobiłam tak jak mówiłeś i wtedy wyświetliło mi się "włóż dysk do stacji dysków E’. Czyli tak jakby tej płytki tam nie było a była!

No i co teraz sq6fw?