Problem z neostradą - niski transfer

Witam.

Mam od tygodnia problem z internetem, posiadam neostradę 2mb. Na początku nie miałem neta 3 dni, niby połączenie było ale dioda LiveBoxa oznaczona @ migała. Wcześniej nie było problemów nawet jak miałem 1mb to wszystko było ok. Teraz np. chcę coś pobrać to prędkość jest 50KB/s jak tylko przekroczy tą prędkość to zatrzymuje się i prędkość leci od 40KB/s czasem mniej i tak w kółko. Dwa razy nie przekraczało 100KB/s bo było tak samo. Wcześniej tak nie było. Nie używam żadnych programów P2P, porty mam pozamykane w WWDC.

Jaka jakość lini??

Czy modem nie gubi synchronizacji??

Jaki margines sygnału oraz tłumienie??

A an tym samym łączu nie korzysta ktoś z P2P albo nie gra?

a jeżeli podłączysz komputer z livebox’em za pomocą kabla internet działa lepiej ?? domyślam się że łączysz się bezprzewodowo.

PaPuX nie wiem jaka jakość linii. Co do synchronizacji to raczej nie, chociaż jak teraz nie miałem neta to w panelu było raz Brak synchronizacji później że brak połączenia i żeby sprawdzić czy kabel ADSL jest prawidłowo podpięty. Wszystko było ok.

Kpc21 nie korzystam z P2P a grać gra brat, ale nawet jak nie gra i laptop jest wyłączony to tak jest.

niezDarek no właśnie ja mam podłączonego kompa kablem a laptop jest bezprzewodowo ale i na nim net się wlecze. Strony się nawet normalnie wczytują. Na speedtest pokazuje mi teraz Download: 1885 kbps (235.6 KB/s)

Upload: 256 kbps (32 KB/s) a wcześniej miałem download 130 KB/s , wczorajszy wynik to 60 KB/s. Nie wiem co jest, jak tak będzie dalej to chyba tylko pozostaje dzwonić do biura obsługi.

Spróbuj podłączyć się do linii zwykłym modemem ADSL, podłączonym np. od znajomego albo routerem innym niż Livebox. I napisz, jaki będzie efekt.

Podłączyłem modem SpeedTouch 330 bo taki posiadam ale to nic nie zmieniło, sprawdzałem przy pobieraniu i jest tak samo. Na speedtest wyszło Download: 728 kbps (91 KB/s)

Upload: 265 kbps (33.1 KB/s)

Pozostaje więc zadzwonić na 0800102102 i zgłosić awarię.

podłączyłeś najgorszą rzecz jaką można było zrobić.

To coś kosztuje w hurcie 20zł. Nie dziw się że nie może udźwignąć transweru na lini analogowej.

Trzeba podłączyć porządny router z konkretnym generatorem, sprawdzić parametry lini i ocenić w czym leży wina.

Z takimi pierdołowatymi modemami to co 2 użytkownik neostrady ma problemy.

Proponuje zapoznać się z tematami na forum http://forum.neostrada.info/

Jeżeli na innym sprzęcie też muli to smaruj do TP. Kiedyś miałem Neo i taką sytuację miałem co jakiś czas. Telefon na błękitną (hehe) linię i problem znikał na jakiś czas ale znowu powracał. Po kilku takich telefonach “podziękowałem” i teraz jestem w Netii. Koniec problemów.

Co to jest “transwer lini analogowej” i jaki ma to związek z cyfrową transmisją ADSL?

Żaden router ani inne urządzenie abonenckie nie jest w stanie sprawdzić “parametry lini”. Natomiast do samego odebrania raportu z DSLAM wystarczy dowolny modem, również ten za 1 PLN +Vat.

Czyli 50% użytkowników nigdy nie miało z nimi żadnych problemów.

rafax - 0800102102 i zgłaszać problem z LiveBoxem (gubi synchronizację) i transferami. Ostatnia aktualizacja firmware powoduje problemy u niektórych użytkowników, ale nie dokładnie takie jak opisujesz. Niech sprawdzą linię i zresetują port.

Wystarczy żeby wyeliminować wadę routera.

Sygnał jest może i cyfrowy, ale przesyłany linią analogową. A kolega napisał “transwer /powinno być transfer ale mniejsza z tym/ na linii analogowej”. Transfer oczywiście cyfrowy.

Nie każdy pokaże wszystkie parametry. Nie spotkałem się np. z modemem, który pokazywałby, czy linia ma ustawioną modulację Interleaved, czy Fast Path. Większość routerów to pokazuje (są wyjątki, np. Linksys WAG54G2).

Sprawdź najpierw czy na SpeedTouchu też gubi synchronizację.

Są gorsze. Np. chiński badziew (o czym świadczą nawet chińskie napisy na obudowie) ZTE ZXDSL.

ZTE ZXDSL 852 i Sagem F@st800 nie mają możliwości sprawdzenia, natomiast SpeedTouch 330 ma - zależnie od wersji sterowników albo bezpośrednio albo za pomocą programu DR.Speedtouch.

WAG54G2 też podaje tryb, w każdym razie przez CLI powinien być dostępny. Linksys ostatnio lubi zagrzebywać przydatne informacje na"tajnych" stronach - pozornie niedostępnych z poziomu menu routera, ale jak wpisać właściwy link to jednak się pokazują.

Na modemie speedtouch zerwało mi raz połączenie i przez chwile nie mogłem się połączyć. Ale na nim miałem tak często. W rogu po najechaniu na ikonę pokazuje mi 2,4 Mb/s. W properties suwak ustawiony był na Fast , o czymś takim pisaliście więc sprawdziłem z ciekawości. Sprawdzałem na speedtest i wynik Download: 2107 kbps (263.4 KB/s)

Upload: 273 kbps (34.1 KB/s)

Data: 13.7.2009, 10:54:37 , przy pobieraniu z kolei nie przekracza teraz 130 tylko cofa cały czas. Strony otwierają się ogólnie szybko. Poczekam i jak się nic nie poprawi to dzwonie do nich. I chyba będę musiał pomyśleć o kupnie routera.

Kombinowałem z adresem i nic z tego.

Czyli pliki ściągają się z prędkością 1040 kbps.

A może to wina serwera, z którego ściągasz. Ściągnij np. ten plik: http://storage.dobreprogramy.pl/internet/gg61(dobreprogramy.pl).exe

No ten pliczek poleciał w z prędkością ponad 300, no i możliwe że jest tak jak mówisz z tym że zaraz jak przełączyłem z modemu Speedtouch na LB to znowu prędkość miałem ok 20kbs. Ten pliczek teraz był malutki więc w dwie sekundy poleciał. Dzieje się też tak że wystartuje z dużą prędkością i np. z 260 zleci na 20 kb/s itp. Dzisiaj przez chwile nie miałem neta, wyłączyłem i włączyłem LB, po ok. minucie jak już powinien odpalić słychać jakby zresetowanie i zaczyna migać dioda oznaczona @. Chyba coś z modem?