Witam, mam problem z internetem…kilka razy w ciągu dnia wyskakuje pomarańczowa kontrolka na routerze (https://prnt.sc/ve2n9l) oraz sam internet zwalnia i pojawiają się pingi oraz loss. Gdzie szukać problemu? modem,router czy dostawca? Dodam tylko że po zrestartowaniu routera i modemu zazwyczaj wszystko wraca do normalności na kilka godzin.
Modem który posiadam to : Cisco EPC 3208, a router Tp Link Archer C6
Tutaj screenshoty z pingami :
Jak na routerze pomarańczowo, to w dostawcy/routerze. Nie kombinowałeś gdzieś tam w instalacji, tj. nie rozdzielałeś dodatkowo przewodów antenowych na telewizor itd? Pewny też jesteś co do podłączenia przewodu antenowego do urządzenia od UPC?
Wg instrukcji dla rutera: Orange On - The router’s Internet port is connected, but the internet service is not available.
Zerknij na rozwiązanie z FAQ w instrukcji, konkretnie “Q4. What should I do if I cannot access the internet even though the configuration is finished?”.
@bachus
W samej instalacji nic nie kombinowałem. Mam 2 przewody które wychodzą ze ściany jeden leci do modemu,a drugi pod dekoder do tv. Napisze jeszcze tylko tyle że mniej więcej rok temu w blok przywalił piorun i musiałem wymienić dekoder oraz router na tego tp linka bo po prostu nie miałem wifi na telefonie. Może szukać problemu w modemie lub konfiguracji samego routera z modemem? Jakiś czas dzwoniłem do dostawcy to powiedzieli mi że trzeba skonfigurować modem z routerem ale nie mam pojęcia za bardzo jak to zrobić tzn próbowałem coś tam robić ale nadal bez skutku…
@CezarJuliusz Wydaje mi się że już to kiedyś robiłem… Ale spróbuje to wieczorkiem jeszcze raz ogarnąć