Problem z OC Athlona


(Wish9k) #1

Witam, mam taki problem - otóż, krece ostanito mojego proca (w podpisie :), no i tak stopniowo przchodzilem na wieksze fsb (bo mnoznik zablokowany ;( ) no i doszedłem na 160 + 1.825VCore... Temperatura w stresie (i to takim sporym ;]) 48C, wiecej chyba nie bedzie ;] No i postanowilem ostatecznie przejsc na 166FSB i dać mu juz spokoj ... Dałem 166, nie wstał. Dołożyłem 1.850 no i wstał, ale doszedł tylko do tego loadingu Windows XP (z latajacym paseczkiem ;]). Nie wiem co zoic zeby wstał, wiecej V nie chce mu dawać, bo i watpie zeby to pomoglo, a pozatym w biosie nie ustawie wiecej, a modow nie chce mi sie robic, a biosa tez zflashuje dopiero jak czas bedzie. Mysle ze wina moze lezec po stronie mojego "wspaniałego" zasilacza, ale sa tu wieksi znawcy odemnie, wiec wole sie upewnic :A Ale jest to nawet calkiem mozliwe, z moim obliczen wynika, ze przy fsb 166, mnozniku 13.5 i VCore 1.85 ciagnie 93WAT. Raczej watpie zeby to pamieci nie dawaly rady, bo na agresywnych timingach sa zimne jak lód, NB cieply, ale nie tak strasznie, u kumpla z 10 C cieplejszy i dziala ;] SB - wieje na niego i na grafike waitrakiem 80' wiec sa zimne... Slyszalem jeszcze, ze przy przeskoczeniu, alebo przejsciu na te tzw. progi (chodzi mi o 100, 133, 166, 200) sa jakies zmiany napiec, czy czegos tam ... Na innych urzadzeniach, ale glowy nie dam obciac, ok koncze i czkam na odpowiedzi ; ] Pozdrawiam

Do moderatorow, jesli temat umiescilem w zlym dziale, to przepraszam, ale zaden inny mi bardziej nie podpasowal, a pozatym jest to w koncu swojego rodzaju problem ;]


(Xiao19) #2

mozesz tak zrobic wymusic prace synchroniczna

FSB i ramow

ustawiasz

z 133 na 166 MHZ FSB, ramy dajesz na 333 MHZ

mnoznik ustawiasz 12,5/13

przy skoku z 133 na 166 powinnes dac napiecie przy dobrym chlodzeniu

0,25v przy gorszym 0,5v

co do ramow narazie dajesz autom. SPD timingi ,a CL - 2,5 i 333 predkosc

RAM-u

potem robisz tak

zmniejszasz mnoznik o jedna wartosci tak 12/12,5 na takim sie dobrze kreci

i zaczynasz krecic samym FSB

od 166 (33/16/8/4)

podkrecasz, mozesz sprubowac najpierw o 8mhz potem co 4mhz by uzyskac prace synchroniczna

(wraz z wzrostem FSB zwiekszac sie bedzie czestotl. pamieci RAM-u)

napiecie dajesz w zaleznosci od stabilnosci plyty co 8 mhz

0 0,25v co 4 mhz o 0,25v przy gorszej plytce -

sam zobaczysz dobre plytki stabilnie chodza zwiekszajac napiecie co 8HZ dla FSB, co do RAM-U ustaw 2,6v lub 2,7v

podkrecajac tak coraz wyzej

przy dobrym chlodzonku/zasilaczu i plycie dojdziesz nawet do 200/400 FSB i 400 MHZ RAM-u

czy nawet wyzszym

jaka masz temp. chipsetu mostka poludniowego

w SpeedFan zobacz powinna byc max 35 stopni .ale

lepiej by byla nizsza

wazne jest to gdy podkrecasz wlasnie przez FSB podwyzszajac wydajnosc calego systemu

Zasilacz 300W jest ciut zamaly wiec przy granicznych wartosciach bedzie restart lub zamulenie systemu ,a potem restart/OFF

znajac zycie na bank niema 300W tylko cos ok 250W ,a to jest stanowczo zamalo

do overclockingu potrzeba tak gdzies czystej mocy 350W

jak bedziesz kupowal zasilacz, kiedys to tak 400W min. np. firmy

Q-TEC, CHIEFTEC, HUNTKEY czy FoxConn srednia cena wykonanie naprawde bardzo dobre stabilizacja i moc taka jak podana na etykiecie

hihih :wink: :wink:


(Wish9k) #3

Nooo dzięki :] WIesz, wlanise najwikszy problem ze mam zablokowany mnoznik - 47 tydz. :frowning: Co do zasilacza to racja - pewnie ma z 250 W bo to qpa nie zasilacz - jakis X-POWER :] ALe przedchwila pozyczylem Tracera 400 W, moze nie jest jakis super, ale raczej wystarczy :] Ide testowac : D

Może troche przekłamywać SpeedFan ale wg. niego mam nb - 25C i sb 21 C :slight_smile:


(system) #4

sam osobiscie podkrecalem taki sam procesor tylko na plycie msi kt400 modelu dokladnego nie znam. Do rzeczy na taktowaniu 166MHz dalem 1,75 przy taktowaniu 170-170 dalem napiecie 1,775, dzialo stabilnie ale pamieci nie wyrabialy, wiec zostalo na 166MHz pry napieciu 1,75 i nie ma zadnyh problemow, procek chodzi na 2600+ wiec lepszy zasilacz rozwiaze sprawe


(Wish9k) #5

Hmmm mozliwe, ale to juz testowalem na dwóch, tz. drugi tez nie zadobry, ale napisnae ze 400, firmy Tracer : / Dzis pozycze od kumpla pozycze 460 W ale chiefteca, jak nie da rady to bede w ciezkim szoku :< Akurat przerzucilem sie z MSI KT4AV, i jeszcze mam ja w domu, dzis sprobuje na niej ... Jak pojdzie ... to sie zdoluje :smiley: A wlasnie, zminiales mnoznik ? BO moj jest "nieruchomy" :smiley: