Problem z odblokowaniem portów na routerze

Witam, posiadam router D-Link DI-524 który posiada adres IP 192.168.0.1 i skonfigurowany DHCP od 192.168.0.100 do 192.168.0.200 i jak korzystam z Wifi w laptopie to dostaje adres 192.168.0.187 i Virtual Server odblokowuje na podany adres port 21155 i w azureusie mam wszystko ok i nie ma problemu z portami. Ale muszę stosować w trochę odległym budynku Access Point Ovslink WL-5460AP i on standardowo ma adres IP 192.168.100.252 i ustawiony DHCP 192.168.100.100 do 192.168.100.200 i teraz ja w tym Access Point zastosuje WISP + Universal Repeater i jak podłącze się tym laptopem do Access Point to dostaje inny numer IP na przykład 192.168.100.100 to odblokowując port 21155 w Virtual Server na Access Point to mam kłopoty w azureusie że jestem za fierwall (to znaczy zablokowany porty) i sprawdziłem że Access Point dostaje adres od routera 192.168.0.163 i jak odblokuje port dla danego adresu na routerze to dalej jest to samo. Nie wiem jak to zrobić i proszę o pomoc niżej zamieszczę status z Access Point i jeszcze jedna sprawa nie zawszę mogę dostać się na access point przy pełnym zasięgu.

System Data

System

Uptime: 0day:13h:43m:38s

Firmware Version: 5460APv2_e10.1

Wireless

Mode: WISP

Physical Address: 00:4f:62:1c:14:a3

Band: 2.4 GHz (B+G)

SSID: dlink

Channel Number: 6

Encryption: Disabled

State: Connected

BSSID: 00:13:46:52:24:51

Wireless Repeater Interface Configuration

Mode AP

SSID dlink

Encryption Disabled

BSSID 00:4f:62:1c:14:a3

Associated Clients 1

LAN Configuration

Connection Method: Fixed IP

Physical Address: 00:4f:62:1c:14:a2

IP Address: 192.168.100.252

Network Mask: 255.255.255.0

Default Gateway: 0.0.0.0

DHCP Server: ON

DHCP Start IP Address: 192.168.100.100

DHCP Finish IP Address: 192.168.100.200

Internet Configuration

Connection Method: DHCP

Physical Address: 00:4f:62:1c:14:a3

IP Address: 192.168.0.163

Network Mask: 255.255.255.0

Default Gateway: 192.168.0.1

Heh, szczerze mówiąc, to wszystko jest bardzo pomieszane… Musiałem przeczytać dwa razy (trzeci raz nie miałem ochoty), ale i tak nie wiem, czy dobrze zrozumiałem… :smiley:

W każdym bądź razie, jeśli dobrze zrozumiałem, masz rutera podłączonego do neta, a AP podłączony do rutera… I jeśli podłączasz się do AP to masz zablokowane porty…? Jeśli właśnie tak jest, to musisz przekierować porty w dwóch urządzeniach: w routerze docelowy port oraz adres ip AP, natomiast w AP odblokować określony port na adres IP Twojego laptopa. Pamiętaj też, żeby poprawnie skonfigurować firewalle w obu urządzeniach.

Natomiast jeśli źle zrozumiałem, to wybacz :slight_smile: W tym wypadku proszę o wyjaśnienie.

Co do tych problemów z podłączeniem się do AP - najprawdopodobniej albo urządzenie jest przeciążone, albo występuje zjawisko kolidowania sygnałów dwóch kart WiFi, które siebie nie widzą (tzw. zjawisko ukrytego węzła). Być może ap nadaje sygnał w tej samej częstotliwości co inny ap w pobliżu, a może po prostu ap nie działa prawidłowo - możliwości jest ogrom.

Pozdrawiam.

Tak dobrze mnie zrozumiałeś ale tak zrobiłem jak napisałeś na pierwszym routerze odblokowałem adres Access Point o porcie 21155 a na Access Point odblokowałem adres IP laptopa i to dalej nie chodzi :frowning:

Jeśli oto zjawisko to napewno nie jest obciążony bo korzystam tylko ja i sprawdzałem czy ktoś się nie podłącza ale aktywny klientem jestem tylko ja :frowning: chyba że może zmienię w nowy firmware który pojawił się 15 maja, może to pomoże tylko nie wiem czy wgrywać to na kablu czy przez Wifi?

Zapoznaj się proszę z tą stroną i zmień tytuł na

konkretny. Inaczej temat poleci do śmietnika.

Na kablu, na WiFi zerwie Ci połączenie. Niby plik wgrasz już przez WiFi i dopiero wtedy router zmieni firmware i urwie połączenie, z tym że nie zawsze wychodzi.

Nie wiem czy uwalisz sprzęt ale raczej tak, bo tak jak z alternawywnym firmware dla Linksysów ;] Jeden typ wgrywał po WiFi z 50x i w końcu ten 51 czy który mu się nie udało i miał poważne problemy z przywróceniem na nogi sprzętu.

Z tym, że Ty byś nie stracił gwarancji.

W takim razie w czymś innym jest problem… Wydaje mi się, że jeszcze czegoś nie skonfigurowałeś w urządzeniach… Pamiętaj, że w routerze i access poincie są firewalle i trzeba dodać odpowiednie reguły do nich (w obie strony!). Sprawdź również firewall na swoim laptopie - go też trzeba koniecznie skonfigurować. Wydaje mi się, że jedynym problemem może być zła konfiguracja urządzeń, ale nie wiem, w czym jest problem :frowning:

To zjawisko i obciążenie to dwie inne rzeczy… Ale jeśli tylko Ty korzystasz to nie powinno być żadnych problemów.

Radzę przełączyć AP na inny kanał WiFi, najlepiej taki, który nie pokrywa się z drugim (o 5 kanałów różnicy, np. jak ktoś w pobliżu uzywa kan. 2 to przełącz na 7.).

Powodzenia.