Problem z odłączeniem dysku twardego

(-dho94) #1

Witam, jestem laikiem.

Mam problem z odłączeniem dysku (nie ma na nim systemu). Zdecydowałem, że jest mi nie potrzebny i wydaje mi się że spowalnia mi tylko działanie PC ale następuje taki problem :

Kiedy komputer jest wyłączony i go odepnę to potem komputer nie chce się uruchomić! ;| Wyskakuje błąd "SYSTEM DISK BOOT FAILURE..."

Potem muszę się bawić z wyjmowaniem i wkładaniem bateryjki - restartowaniem BIOSa, bo komputer nie chce się włączyć..

Czekam na pomoc, może trzeba coś zrobić przed odłączeniem?

(system) #2

Odłącz i wyjmij z obudowy ten niepotrzebny dysk a następnie:

Uruchom komputer i zatrzymaj bootowanie na BIOSie, włóż do napędu CD-ROM płytę instalacyjną, upewnij się, czy jest włączone w BIOSie bootowanie z płyty CD, a następnie zrestartuj komputer z płytą w napędzie, uruchom instalację systemu Windows XP, ale w miejscu, w którym pyta, czy chcesz zainstalować XP lub naprawić naciśnij klawisz R w celu naprawy. Spowoduje to przejście do ekranu konsoli odzyskiwania, zostaniesz poproszony o wybranie instalacji, wpisując 1 w wierszu polecenia naciśnij klawisz Enter, będzie monit o hasło administratora, jeśli nie określono hasła administratora po prostu naciśnij Enter.

W wierszu polecenia wpisz polecenie fixboot c:

(nonpix) #3

Taki problem występuje najczęściej, gdy mamy podpięte dwa dyski IDE na jednej taśmie z ustawieniem na dyskach CS (cable select). Wbrew pozorom master nie jest pierwszy od płyty lecz na końcu taśmy. Rozwiązaniem jest albo podpięcie dysku z systemem na koniec taśmy a najlepiej ustawienie dysków zworkami jako master (systemowy) i slave (drugi). To na razie tyle ... nie napisałeś, czy dyski są ATA czy SATA, czy połączone na jednej taśmie, czy osobno ... więc na razie tyle.

(-dho94) #4

Przepraszam, pominąłem że jest 1 dysk SATA i 1 dysk ATA. Odłączyć chcę dysk ATA.

@Poraj - ja chcę odłączyć dysk na którym nie ma systemu, zostawić w spokoju ten, na którym jest zainstalowany system.