Problem z odpaleniem systemu w nowym laptopie ASUS K55A


(Zabasta) #1

Witam zakupilismy komputer na swieta 3 dni temu pojawił sie probłem z uruchomieniem. Podłaczylismy kompa asus k55a do telewizora przez złacze hdmi pojawił sie czarny ekran i nic nie moglismy zrobic tak jakby sie zawiesił. Wyłaczylismy guzikiem. Po ponownym uruchomieniu odpalił sie do momentu pojawinia takiego ekranu.Opiszę dokładnie Windows boot manager

windows failed to start.A recent hardware or softare change might be the cause.To fix the problem:

1.indert your Windows installation disc and restart your computer.

2.choose your language setting,and the click next.

3.click repair your computer>

>If you do not have this disc,contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

>File: \ EFI\Microsoft\Boot\BCD

status :0xc0000000d

info: The windows Boot configuration Data FIle is missing required informations >

Mamy system operacyjny windows 7 home preminm oe

>Próbujemy właczyc i wcisnac klawisz f9 nic nie daje nie uruchmia sie recovery >Bardzo prosze o pomoc moze ktos wie co zrobic z tym problemem.>Z góry dziekuje za pomoc >Pozdrawiam


(mateusz6639) #2

Jak kupiliście komputer 3 dni temu to zadzwońcie jutro do sklepu i powiedzcie co się dzieje. Powinni wam pomóc. Chyba macie gwarancję?

Kiedyś u mojego kumpla właśnie taki problem wystąpił kilka dni po kupnie kompa i okazało się, że dysk uległ uszkodzeniu. Więc najlepiej nie kombinuj i zadzwoń do sklepu.


(thommy181) #3

Klawisz F9 może nic tutaj nie pomóc. Nie znam wszystkich laptopów i sposobu uruchomienia trybu recovery, ale spróbuj podczas startu systemu naciskać f8 i wtedy powinien pojawić się menedżer uruchamiania, gdzie najpierw trzeba spróbować funkcji "ostatnia znana prawidłowa konfiguracja", a jeśli to nie pomoże to jest tam również funkcja "napraw ten komputer". Podejrzewam, że uszkodzeniu uległ bootmanager i może być konieczna reinstalacja systemu, ale zalecam najpierw podjęcie próby naprawy.


(Zabasta) #4

Kupilismy w play a wiec pewnie nie latwo bedzie walczyc o wymianedlatego probuje jakos sam cos poradzic .Jezeli chodzi o klawisz f8 to tez probowałem nic sie nie dzieje pojawia sie tylko tyen kominikat i dale nic nie idzie zrobic .


(mateusz6639) #5

W tym laptopie partycje recovery uruchamia się naciskając przycisk F9. Ja w dalszym ciągu obstawiam, że to wina dysku. Więc jak chcesz kombinować to przeskanuj dysk pod kątem błędów programem MHDD.


(Zabasta) #6

a jak mam zeskanować programem mhdd ? nie moge go odpalic pokazuje sie czarna strona i ten kominukat i dalej nic nie moge zrobic


(mateusz6639) #7

ściągasz program w formacie iso -> potem obraz płyty nagrywasz np poprzez Nero na płytę -> ustawiasz bootowanie z cd/dvd w kompie z problemem -> postępujesz zgonie z instrukcją, którą można np znaleźć na stronie producenta mhdd.


(adam9870) #8

W razie wątpliwości zobacz zmiana-systemu-preinstalowanego-czysty-windows-t500004.html


(Zabasta) #9

dziękuje za podpowiedz i rade mam jeszcze tylko pytanie pod laptopem jest klucz i napisane ze windows home premium OA ktora wersje ma sciagnac 86 czy 64


(adam9870) #10

Obojętnie, klucz będzie pasować do obu wersji.

Jeżeli masz powyżej 2 GB RAM to proponuje wersję x64.

-- Dodane 26 grudnia 2012 20:05:14 --

Gdy zainstalujesz system na czysto, sterowniki, programy, dostosujesz system do własnych potrzeb i wszystko będzie działać w porządku, to proponuję wykonywanie kopii zapasowych, aby mieć gotowe rozwiązanie w przypadku problemów w przyszłości. Proponuję Paragon Backup & Recovery 2012 Free: paragon-backup-recovery-2012-free-obrazy-dyskow-t485887.html (instrukcja w pliku PDF: http://www.sendspace.pl/file/29be869eb8 ... cjaparagon, program do odczytu instrukcji Adobe Reader http://www.dobreprogramy.pl/Adobe-Reade ... 11539.html lub Foxit Reader http://www.dobreprogramy.pl/Foxit-Reade ... 14318.html). Przykładowo instalujemy i konfigurujemy system, uruchamiamy komputer z płyty Paragona (albo nawet nie musismy używać płyty, wystarczy program Paragon Backup & Recovery 2012 Free, który działa pod Windowsem), tworzymy obraz partycji systemowej albo całego dysku na inną partycję albo inny dysk albo nawet pendrive. W razie problemów uruchamiamy komputer z płyty Paragona (albo nawet nie musismy używać płyty, wystarczy program Paragon Backup & Recovery 2012 Free, który działa pod Windowsem) i odtwarzamy obraz. I wszystko znowu działa. Albo na przykład możemy zrobić obraz partycji C na partycji D (jeżeli takowe mamy) i w razie gdyby system padł, to uruchamiamy komputer z płyty Paragona i odtwarzamy obraz partycji C z partycji D. I wszystko działa. Jest mnóstwo możliwości, narzędzie jest proste w obsłudze, robimy obraz raz i zapominamy do czasu awarii.


(Zabasta) #11

Witam no i pojawił sie pierwszy problem sciagnołem win7 wybieram partycje formatuje jest z formatowana ale nie moge kliknac next o co chodzi ?????

-- Dodane 27.12.2012 (Cz) 11:32 --

Witam na wstepie chciałbym podziekowac za odpowiedzi .Dzwoniłem do asus i mam odeslac komputer i czekac duzoo czasu wiec postanowiłem wgrac win 7 i wpisac moj numer seryjny pojawił sie problem w czasie instalacjii pokazało sie okno do wybrania partycji opisze >dysk 0 partycja 1: system 200mb wolne miejsce 166 system dysk 0 partcja 2 128 mb wolne 128 msr zastrzezony dysk 0 partycja 3 186,3 gb 186.2 wolne podstawowy ta partycje sformatowałem dysk 0 partycja 4 254.1 gb 254.0 wolne podstawowy dysk 0 partycja 5 recovery 25gb. 7,7gb wolne oem zastrzezone .>Mam dwa pytania jezeli ta partycja istnieje recovery czy da sie jakos wejsc i ja uruchomic skoro ona istnieje i pytanie drugie na partycji 3 186,3 gb nie moge zainstalowac nie moge kliknac dalej jak ja wybieram na dole jest napisane nie mozna zainstalowac systemu windows na tym dysku wybrany dysk ma styl partycji gpt Proszę cos poradzic co mam zrobic .dziekuje pozdrawiam


(mateusz6639) #12

(adam9870) #13

Wejdź do BIOS i wyłącz AHCI.


(Zabasta) #14

nie wiem dokłdnie jak to zrobic ale ja nie moge uruchomic windows


(mateusz6639) #15

Według mnie to to nic nie da. Przecież dysk mu wykrywa w instalatorze, więc akurat to nie jest problemem.


(Zabasta) #16

wylaczenie w biosie pomogło, instaluje pozniej dam znac czy wszystko poszło ok


(adam9870) #17

Sprawdzenie dysku - pierwsza metoda

  • pobierz i zainstaluj HD Tune,

  • u góry w HD Tune wybierz dysk twardy,

  • w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

Sprawdzenie dysku - druga metoda

Jeżeli dysponujesz innym komputerem i kieszenią na dysk, to można sprawdzić dysk w inny sposób:

  • wyjmij dysk z laptopa, w którym podejrzewasz uszkodzenie dysku

  • włóż dysk do kieszeni i podłącz go do sprawnego komputera

  • jeżeli dysk nie zostanie wykryty przez system to prawdopodobnie jest poważnie uszkodzony

  • jeżeli dysk zostanie wykryty przez system to pobierz i zainstaluj HD Tune, u góry w HD Tune wybierz dysk twardy który znajduje się w kieszeni, w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

Sprawdzenie dysku - trzecia metoda

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij...)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren's.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Mini Windows Xp i naciśnij Enter

hiren1.gif

  • poczekaj

hiren2.gif

  • po uruchomieniu Mini Windows XP uruchom z pulpitu HBCD Menu

hiren3.gif

  • w HBCD Menu wybierz Programs - Hard Disk \ Storage - HD Tune

  • u góry w HD Tune wybierz dysk twardy który znajduje się w kieszeni, w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

hiren4.gif

Sprawdzenie dysku - wyniki

Czerwone bloczki - bad sectory (uszkodzenia), zielone bloczki - ok.

Jeżeli będą czerwone bloczki, to dysk do wymiany.

Czas sprawdzania dysku - przykładowo dysk 500 GB SATA sprawdzałem 330 minut (5 i pół godziny).

hdtune_samsung.gif


(Zabasta) #18

Witam udało sie zainstalowac wszystkim bardzo edziekuje pozostaje mi tylko sciagnac styerowniki mogłby asus wymyslic program ktorey sam je sciaga bo to jest masakra wybieranie ktore sa prawidłowe moze ktos zna cos co by ułatwiło sprawe

-- Dodane 27.12.2012 (Cz) 14:50 --

Witam mam proble m z wgraniem spolszczenia do win7 proszę o pomoc


(falcon89) #19

Do spolszczenia użyj Vistalizator

Plik ze spolszczeniem (pobierz to które jest do wersji w jakiej masz system tj. 32bit czy 64bit i czy masz zainstalowanego SP1)

Windows 7 32bit

Windows 7 32bit SP1

Windows 7 64bit

Windows 7 64bit SP1

Instrukcja do programu Vistalizator


(Zabasta) #20

Chciałbym podziekowacć wszystkim za pomoc system juz działa i jeszcze raz dziekuje

-- Dodane 29.12.2012 (So) 9:26 --

Witam.mam jeszcze pytanie jezeli istnieje ten ukryty dysk recovery i nie został skasowny czy po instalacji nowego win 7 idzie sie dobrac do niego w jakis sposob ?????