Problem z odtwarzaniem płyt CD

Witam

Piszę tu po raz pierwszy i liczę, że trafiłam w dobry dział (jeśli nie przepraszam i potulnie proszę o przeniesienie wątku do odpowiedniego działu)

Otóż mam problem z nagrywarką w laptopie. Od pewnego czasu odtwarza ona tylko i wyłącznie oryginalne płyty CD (kupione w sklepie) a te nagrywane przeze mnie traktuje jako czyste i wyświetla mi monit o to, co chcę z nią zrobić (nagrać muzykę, teksty, itp…). Płyty DVD odtwarza wszystkie - i te nagrywane przeze mnie i oryginalne. Jestem kompletnie zielona w tych sprawach i nie wiem, co zrobić… :confused:

jeśli to potrzebne to:

Mój laptop to Toshiba Satelite L30 - 10W

Mój system to Vista

A sterowniki nagrywari (chyba to to - nie wiem do końca :P) - MATSHITA DVD-RAM UJ-850S ATA Device

Proszę o pomoc

i z góry dzięki za wszystkie ewent. odpowiedzi ;*

Witam

Sprawdź w innym komputerze nagraną u ciebie płytkę CD czy będzie działać.

Nagrywarka do nagrywania/odtwarzania płyt DVD i CD ma 2 oddzielne lasery, być może zaczyna szwankowac laser odpowiedzialny za CD.

Pozdrawiam,

layla22 , proszę czytać opisy działów, przed założeniem tematu. Przenoszę. Nazwij temat konkretnie, zgodnie z regulaminem forum. Inaczej temat zostanie usunięty.

Hej,

Na 99% uszkodzony napęd, który - z uwagi na swój zapewne wiek, bo i laptop nienajnowszy - po prostu traci swoją sprawność. Odtwarza on jeszcze tylko oryginalne płyty CD z tego względu, że są one zdecydowanie głębiej wypalane. Czyste płyty CD i DVD wypalane są płycej i oczywiście zależy to od tego, z jaką prędkością są one nagrywane. Ogólnie napęd do wymiany, gdyż z tym niewiele już zrobisz. Możesz spróbować przeczyścić oczko lasera delikatną, miękką szmatką - ale jeśli to nic nie da, zostanie tylko zakup nowego napędu optycznego.

Co masz na myśli pisząc o dwóch oddzielnych laserach??

Pozdrawiam,

Dimatheus

Może nieprecyzyjnie się wyraziłem ale mniej więcej o tym co piszą koledzy jak niżej:

http://forum.cdrinfo.pl/f15/czyszczenie … cji-65678/