Problem z oprogramowanie GastroSzef - rozchody

Witam.
Czy jest na tym forum ktoś kto może mi pomóc w sprawie programu GASTRO SZEF gdyż zaczął on ostatnio bardzo powolnie działać i do tego nie można zrobić rozchodu.
Po uruchomieniu opcji rozchód wyskakuje okienko TRWA ROZCHÓD" i przez 15 minut nie ma zmian i później wyskakuje błąd zwiazany z bazą SQL.

1lajk

Wygląda na to, że trwa rozchód. Poczekaj, aż wróci.

Sprawdź dysk na serwerze na którym stoi baza danych przy pomocy oprogramowa do diagnostyki, np. Crystal Disk Info. Może baza danych jest uszkodzona.

1lajk

Problem w tym, że błąd pojawił się 7 stycznia i do tej pory bez zmian.
Dodam że system na którym stoi SQL to: Windows POS Ready 2009.

I dopiero po miesiącu próbujecie rozwiązać problem z bazą danych? :open_mouth:

Po prostu od miesiąca próbuje zasięgnąć informacji z różnych forum oraz serwisu.

No to tak jak pisałem, sprawdź komputer na którym działa serwer bazy pod kątem uszkodzonego dysku. Jeśli dysk jest sprawny, trzeba zrobić kopię bazy i próbować ją naprawiać (za pomocą SQL Server Management Studio odpiąć i podpiąć ponownie, sprawdzić, czy w ogóle da się zrobić jej kopię). Komputer restartowaliście?

Spróbuj zrobić restart silnika bazy, jeśli nie wiesz jak to uruchom komputer z bazą ponownie jak napisał @hindus

Błąd który Ci się wyświetla jest dość typowy ale może oznaczać kilka rzeczy. Oprócz problemu z którąś z tabel (z fusów nie wywróżę z którą) może to być banał typu wiszący job.

Niestety nie odważę się wklejać tu w ciemno żadnych komend gdyż mógłbym Ci tylko zaszkodzić.

Dodatkowo sprawdź historię aktualizacji silnika SQL (w okolicach 7 stycznia), czy czegoś nie zmieniła.

Niestety większość tego typu programów jak ten gastroszef to straszne druciarstwo. Nie masz od nich żadnego supportu? Biorąc pod uwagę błąd to ich program wygląda na czystą “nakładkę” na mssql.

1lajk