Problem z pingiem


(Danielo01) #1

Od jakiegoś czasu ping w grach typu CS:GO zaczął wariować. Kiedyś miałem stałe 70ms teraz nawet do 400 !!!
Najlepsze jest to, że kiedy robię speedtesty pokazuje mi 45ms :slight_smile: Czy ktoś wie coś na ten temat ?
W czym leży problem ? Z góry dzięki

PS. wyprzedzając pytania… nikt z domowników nie używa internetu a w grach łączyłem się z polskim serwerem


(roobal) #2

Ping zależy też od innych graczy. Ja np. mam 40ms, a wczoraj, gdy sobie grałem, w grze miałem 150ms. Przy takich pingach gra się jeszcze dobrze. Jeśli nic Ci się nie tnie, to nie zwracaj na to uwagi.

Upewnij się też, że nic w tle nie obciąża Ci procesora, np. antywirus, odtwarzacz muzyki itp.


(MatX_) #3

Niestety nie podałeś żadnych informacji które mogą pomóc w zdiagnozowaniu problemu.
Tzn:
Od jakiego operatora posiadasz internet?
W jaki sposób się łączysz; przez kabel czy przez wifi?


(MatX_) #4

No nie za bardzo :slight_smile:
Znakomita większość gier w których znaczenie ma stałe i niskie opóźnienie działa na zasadzie klient - serwer. P2P choć popularyzuje się, to nadal na szczęście jest mniejszością.

Przy grach typu CS ping >50-60 jest praktycznie nie do przyjęcia, tym bardziej gdy jest niestabilny.
150 ms to już jakaś tragedia :slight_smile:


(Danielo01) #5

Posiadam internet z Orange i połączenie po kablu


(roobal) #6

Nie do końca jest jakbpiszesz. Gdy serwer przyjmuje graczy z pingiem 400, to ma dłuższy czas odpowiedzi. Jak myślisz, czemu z wielu serwerów w roznych grach wywalają ludzi z serwa, gdy ktoś ma ping powyżej 200?

Mi zdarza się grać w różne strzelanki z pongiem 200 i daję radę. Może te wasze wysokie pingi to wytłumaczenie lamerstwa? :wink:


(MatX_) #7

Chodzi o dłuższy czas odpowiedzi z i do tego konkretnego gracza? Bo chyba nie twierdzisz, że połączenie jednego gracza do serwera wpływa na połączenie drugiego? :slight_smile:

Z tymi limitami głównie chodzi o komfort innych graczy; dzięki temu unika się sytuacji, gdy biegniesz za przeciwnikiem, trafiasz go ale serwer nie zalicza hita bo przeciwnik teleportował się już kilka metrów dalej.

Nie twierdzę, że internetowym warcabom czy innym wynalazkom robi różnicę 100 ms czy nawet i 1000 ms, ale jednak gry e-sportowe takie jak np CS wymagają bardzo niskiego i stabilnego opóźnienia, przy grze na wyższym poziomie naprawdę da się to odczuć :japanese_ogre:


(MatX_) #8

To połączenie LTE, ADSL, VDSL, czy może światłowód?


(roobal) #9

Nie mówię, że nie odczuwa się tego, ale wg mnie przy nawet 200 da się grać i mówienie, że 50 to bardzo dużo to wg przesada.

Ale mniejsza o to, ja tam gram raz na ruski rok :wink:


(MatX_) #10

Wszystko tak naprawdę zależy od gry, w niektórych tolerancja to 200 ms, niektóre <50 ms.

Na pewno za to możemy się zgodzić, że mało komfortowa jest gra gdzie jitter jest spory, tak jak w przypadku twórcy tego tematu :slight_smile: