Problem z pobieraniem poczty w Thunderbird

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!

 

Zwracam się do Was z pewnym zapytaniem oraz nadzieją, że pomożecie rozwiązać mój problem z pocztą.

 

Mam skonfigurowane konto w THB z gmaila. Pobieranie wiadomości przez IMAP. WIadomości w gmailu jest bardzo dużo, i poczta pobiera prawidłowo tylko nowe wiadomości, jednak po kliknęciu “Pobierz” w pasku na dole nie sprawdza ona najnowszych wiadomości (ostatnich) tylko skanuje wszystkie w folderach “Odebrane” “Wysłane” “Ważne” “Wszystkie”. Trwa to dośc długo bo wiadomości jest około 4 tys. Czy to normalnem, że gdy klikne “Pobierz” na dole na pasku wyskakuje: Pobieranie wiadomości […] z 4300"? Thunderbird nie dubluje wiadomości, tylko skanuje z gmaila od początku wszystkie za każdym razem… to normalne?

 

Z góry dziękuje za pomoc i proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem komputerowym.

Pozdrawiam.

Tak, to normalne.

Taka jest zaleta/wada (jak kto woli; jak dla mnie to raczej wada) protokoły IMAP że wiadomości nie są przechowywane lokalnie przez program pocztowy tylko są każdorazowo wczytywane z serwera w odróżnieniu do protokołu POP3 którym wiadomości są pobierane z serwera (z kasowaniem ich z serwera lub bez kasowania zależnie od ustawień) i przechowywane lokalnie na dysku.

Przy protokole IMAP możesz zapomnieć o dostępie do swoich wiadomości (nawet starych) bez dostępu do internetu a przy dużej ilości wiadomości przechowywanych na serwerze czas ich pobierania będzie długi.

Dziękuje za treściwą odpowiedź.

 

Czyli rozumiem, że mając skonfigurowaną pocztę przez IMAP każdorazowo gdy klikne pobieranie wiadomości, będą one skanowane od samego początku?

Nowe maile pobiera od razu, przy kliknięciu, jednak potem długo skanuje.

Tak, w ten sposób działa IMAP.

Dobre, wszystko jest jasne.