Problem z podłączeniem dvd-rom i FDD. Pomocy!

Mam problem z podłączeniem dysku FDD i DVD-Rom nie wiem do jakich kabli podłączyć, aby działało. Jestem laikiem. Tyle tu taśm i kabli, że się pogubiłem proszę o pomoc.

płyta główna: gigabate GA-M615ME-S2

Nie masz żadnego wyboru, podłączasz do odpowiednich gniazd, do innych się nie da.

Mam obie taśmy i faktycznie mają różne szerokości, ale każda ma z jednej strony czerwony pasek, czy to ważna z której strony ma być ten pasek? Skąd mam wiedzieć, który koniec do płyty, a który do stacji dyskietek, bo akurat ten pasek nie ma różno kolorowych zakończeń?

Wtyczki mają wypustki więc pytania raczej nie powinno być, bo normalnie pasuje tylko w jedną strone http://www.utilizewindows.com/images/articles/pc-fundamentals/storage/ata/1_PATA_Cable.png Ale zasada mimo wszystko jest aby pasek był od strony zasilania.

Taśma od cd-romu ma trzy wejścia,  zielone do płyty kolory się zgadzają:). Ale pozostają jeszcze dwa. Cd–rom mam ustawiony w trybie master,

  1. to bez różnicy którą końcówkę podłączę?

  2. Jak podłączyć gniazdo zasilające do cd-rom i fdd? Jest tam gruby pałąk kabli czerwono-żółto-czarnych, czy to jest obojętne, który bliżej?

3.Kabel zasilający do cd-rom i fdd ma cztery otwory jak podłączyć żółtym, czy czerwonym do środka?

  1. Czy cd-rom i fdd są jakoś od siebie zależne, że kabel zasilający w jednej lini ma iść do fdd a potem do cd-rom?
  1. Podłącz bliższe siebie złącza chyba że odległość będzie za mała to wybierz inne.

Włączyłem komputer i bootuje czerwona lampka zapala się i znika, wentylator włącza się i gaśnie, tak pięć razy i uruchamia się windows. Pokazuje mnie się okno instalator windows jakiś styler 1, nieobsługiwany cd-rom, ale w menadżerze urządzeń nie ma żadnych znaków zapytania, po czym komputer sam wyłączył się.