Problem z podziałem partycji podczas instalacji Windows 10

Zakupiłem zestaw komputerowy na morele.net.

Komputer jest wyposażony w dwa dyski: 1 –SSD 240 GB, 2 – HDD – 1TB.

Zrezygnowałem z ich usługi instalacji systemu, gdyż chciałem sobie sam wszystkiego dopilnować – chodziło mi głównie o podzielenie partycji dysków wg mojego planu, tak by na dysku HDD mieć 3 partycje każda o podobnej wielkości.

Nie znam się dobrze na instalacji sprzętu, systemu operacyjnego, ale myślałem, że sobie poradzę. Poczytałem dużo w internecie, obejrzałem sporo filmików pokazujących instalację Windows 10.

 

Włączyłem komputer i rozpocząłem poszczególne etapy instalacji. Kiedy doszedłem do ekranu z dyskami okazało się, że (patrząc po pojemności) dysk SSD (na którym miał być zainstalowany system) jest oznaczony jako Dysk1, natomiast większy dysk HDD widniał jako dysk 0. Trochę mnie to zdziwiło, gdyż w kilku filmikach, które wcześniej obejrzałem to dysk SSD widniał jako dysk 0 (systemowy). Ale mówię sobie, to nic, to może nie jest błąd – tu pytanie czy faktycznie nie ma to znaczenia w jaki sposób oznaczone są poszczególne dyski?

 

Chciałem już w tym momencie ( a nie już w systemie po jego zainstalowaniu) podzielić na 3 partycje dysk ! TB – HDD. I zacząłem to robić. Utworzył się mały bałagan i nie wiem co dalej mam robić, by dalej wszystko było w porządku i by po zainstalowaniu systemu (na dysku oznaczonym jako w instalatorze jako 1 czyli SSD) najlepiej mieć system na dysku SSD oznaczonym jako C, a pozostałe partycje (najlepiej 3) należały do dysku HDD (1TB).

 

To co do tej pory podzieliłem wygląda tak:

 

Dysk 0  Nieprzydzielone miejsce  565,0 MB   

Dysk 0  Partycja 1                          319,4 GB  Podstawowy

Dysk 0  Partycja 2: Odzyskiwanie 450,0  433,0 MB  Odzyskiwanie

Dysk 0  Partycja 3                          100 MB  95,0 MB System

Dysk 0  Nieprzydzielone miejsce   611 GB

 

Dysk 1 Partycja 1     16,0 MB  MRS Zastrzeżony

Dysk 1 Partycja 2   223,6 GB   Podstawowy