Problem z połączeniem internetowym - podłączony router a brak internetu - Pentagram Cerberus

Witam, mam problem z modemem marki Pentagram - Cerberus P 6381-3. Jestem raczej zielony w tych sprawach, starałem się sam podłączyć router z nadzieją, że jest to proste, przynajmniej tak usłyszałem od osoby, która mi go “wręczyła” (router był już używany, ale jest sprawny). Internet mam kablowy z multimedii. 

Kabel, który łączył modem i komputer przełączyłem tak, żeby łączył router (wtyczka LAN) z komputerem, natomiast ten, który dostałem w zestawie, połączyłem router (wtyczka WAN) z modemem.

Podłączyłem też pewne USB Wi-FI (nie mam pojęcia co to jest, instrukcji w środku nie było). Na dolnym pasku z prawej strony wyświetliły się nowe ikonki: jedno od połączenia sieci bezprzewodowej (tu wszystko gra) oraz ikonka od modemu (jest jej chyba 4 rodzaje, przy czym ta, którą mam aktualnie, wskazuje, że jest zasięg, wszystko dobrze, itd.)

Niby wszystko dobrze, niby wi-fi jest (w telefonie i laptopie znajduje mi ją i może się połączyć, ale… nie ma internetu, ani w przenośnych urządzeniach, ani w komputerze, do ktorego router jest podłączony. Nie mam pojęcia, co muszę zrobić. Wiem, że można ustawić wszelkie opcje wpisując do przeglądarki ten adres IP routera, ale co tam trzeba ustawić (i czy to tylko od tych ustawień zalezy, że internet jest lub nie ma) to nie mam bladego pojęcia. Osoba, od której dostałem router, nie mieszka w pobliżu.

Proszę o pomoc, co należy wykonać, żeby uporać się z tym problemem. Jestem dość zielony w tych sprawach, Będę baaaardzo wdzięczny za pomoc. :slight_smile:

polerst , zgodnie z regulaminem, który zaakceptowałeś podczas rejestracji, proszę dokonać zmiany tytułu na taki, który wstępnie opisze problem, w przeciwnym razie temat zostanie przeniesiony do kosza.

W celu dokonania korekty tytuły należy użyć opcji edytuj w poście otwierającym wątek, a następnie skorzystać z pełnego edytora tekstu.