mam małą sieć w domu, stacjonarny oraz laptop, router us robotisc 9108. założyłem konto dns wydaje mi się że poustawiałem co trzeba ale nie mogę sie podłączyć, ustawiłem przekierowanie portów na laptopa ale też nie moge sie połączyć, proszę o pomoc
nazwa.dnsdojo.org najgorsze jest to że po LAN-ie łącze sie z brama poprzez dns (tak mi sie wydaje) ale już z zewnątrz jest prośba o logowanie ale nie mogę wejść na bramę, wszystkie zabezpieczenia pościągałem tak na wszelki wypadek
jak masz dnsy wpisane w obu kompach i na routerze to masz cos nie tak z konfigiem routera, z bramą powinieneś łączyć się bez udziału dns, dnsy potrzebne są tylko “na zewnątrz”, do stron.
a czy mógłbyś napisać co gdzie powinienem wpisać na kompach i co powinienem ustawić w routerze, może coś źle gdzieś wpisałem, a tak byłoby dużo szybciej znaleźć mi błąd który na pewno gdzieś popełniłem bo jestem tylko samoukiem a w tym temacie mam mega zagryche jak to zrobić, niby czytałem jak to zrobić ale sam wiesz jak to jest, jak Ci ktoś pokaże albo dokładnie opisze to jest dużo łatwiej zrobić to po raz pierwszy
w tym temacie Ci nie pomogę bo nie miałem z tym routerem do czynienia, w każdym razie na routerze musisz wpisać w odpowiednich polach albo ręczną albo automatyczną konfigurację, jeżeli ręczną to wklepujesz na komputerach: ip, maskę bramę i dnsy, jeśli przez dhcp to na komputerach dajesz wszystko na auto / w protokole tcp/ip /
neta mam z neostrady, dnsy wpisane wg mnie poprawnie, podany musiał być host oraz hasło oraz ustawione że to dyndns - tak zrobiłem, w jakim sensie IP w routerze??
na kompach mam IP poustawiane na sztywno, maska sieci ta sama, brama w kompach ustawiona tak jak na routerze 192.168.1.1
marek624 mowi o DNS-ach dla routera, czyli tych któresą odpowiedzialne za translację hosta na IP…