Problem z połączeniem laptopa i routera przez WI-FI

Hej. Otóż mam pewien problem, który powtarza się już od dłuższego czasu. Od momentu zakupu laptopa w moim domu zagościł router. Został on podłączony przewodowo do komputera stacjonarnego (obok którego leży), a laptop miał łączyć się z internetem za pomocą wi-fi. Na początku wszytko było OK, ale z czasem niestety zaczęły pojawiać się problemy. Otóż połączenie wi-fi zostaje nieoczekiwanie przerwane, chociaż że laptop połączył się z routerem nie ma internetu (do czasu ponownego restartu (wyłączenia i włączenia) go, oraz nagłe skoki pingu. Co najciekawsze tak owe problemy nie występują na komputerze stacjonarnym, ani na komórce którą łączę się z routerem. Zakupiłem nawet zewnętrzną kartę sieciową wi-fi na USB. Oczywiście przez pierwsze kilka dni można było zauważyć poprawę jednak z czasem zaczęły się pojawiać te same problemy, a nawet czasem połączenie było jeszcze gorsze (o czym świadczył zwiększony ping). Jedyny problem to połączenie wi-fi laptopa i routera, ale z niewiadomych przyczyn. Myślałem, też że może to być problem z przegrzewaniem się wbudowanej karty sieciowej wi-fi, dlatego zacząłem korzystać z podkładki chłodzącej, jednak i ta nie dała rady.

Router chodzi od tamtego czasy przez 24h i nigdy nie jest wyłączany, no chyba że czasem o dziwo połączenie z routerem jest możliwe ale ten nie udostępnia internetu. Próbowałem chłodzić router wystawiając go za okno lecz to również nie pomogło.

Router: TP-LINK Wireless N Router Model: TL-WR74ON

Ponadto od samego początku, laptop wykrywa tak jakby 2 karty sieciowe:

1_screen.thumb.JPG.65d86c45b04a27afce8fa

Połączenie sieci bezprzewodowej poprawnie łączy się z routerem i wykrywa sieci wi-fi, ale Połączenie sieci bezprzewodowej 2 już nie. Czasem również je wyłączałem ale nie dawało to efektów. Po za tym połączenie to wyświetla się tylko gdy 1 karta sieci bezprzewodowej jest włączona.

A tak prezentuje się wykres mojego pingu:

2_screen.thumb.JPG.1a1c009c9c2101e55357b

Teraz jedynym wyjściem na jakie wpadłem jest zakup nowego routera. Jednak żeby nie wydawać bez potrzeby pieniędzy tak jak w przypadku zewnętrznej karty sieciowej, która na szczęście kosztowała mnie tylko 60zł mam pytanie.

Czy ma ktoś pomysł na czym może polegać problem??? I jak go rozwiązać?

Też miałem kłopoty z połączeniem poprzez WiFi z ruterem.

Tą drugą kartę wirtualną Miniport Microsoftu mam wyłączoną (więc ona na pewno nie jest problemem, pojawia się automatycznie podczas włączania karty WiFi).

Poza tym we właściwościach swojej karty WiFi wyłącz- [protokół internetowy w wersji 6].

Zainstaluj najnowsze dostępne sterowniki do niej.

Pewnie już to robiłeś, ale to są podstawy od których trzeba zacząć szukać rozwiązania problemu.

Teraz ludzie bardziej obeznani w temacie powinni dać ci dalsze wskazówki co do samego rutera, jego oprogramowania i tak dalej.

Zmień kanał w ruterze na inny nie zakłócany.

Reset do ustawień fabrycznych rutera i ponowna konfiguracja też często pomaga.

 

Ok, czyli mogę ją wyłączyć i o niej zapomnieć.

 Czy to na pewno dobry pomysł? Szczególnie że - jak jest napisane - to :

 Pamiętam, że to kiedyś robiłem i niestety mam najnowsze sterowniki. Dzisiaj ponownie próbowałem zaktualizować sterowniki, jednak są nadal w aktualnej wersji.

3_screen.thumb.JPG.c27276376e458270fb756

 Niestety, nie mam dostępu do ustawień routera.

Kiedyś gdy już nie wytrzymałem chcąc dostać się do routera zrobiłem twardy reset… skończyło się to tym, że internetu nie miałem przez tydzień do momentu kiedy przyjechał dostawca i skonfigurował router jeszcze raz. Po za tym konfiguracji dokonywałem ze znalezionym w internecie tutorialem w PDF’ie. Przez cały czas router próbował nawiązać połączenie z jakimś serwerem jednak nie był w stanie przez 7 dni.

Na pewno nie możesz wyłączyć TCP/IP w wersji 4, ponieważ stracisz możliwość łączenia się z internetem!

TCP/IP w wersji 6 poradzono mi wyłączyć, gdy miałem problemy z WiFi.

Zawsze możesz spróbować go wyłączyć (odznaczyć jedynie ptaszek a nie odinstalowywać) i sprawdzić stabilność połączenia i jeśli nie będzie poprawy to go ponownie włączyć.

Poza tym jeśli nie masz dostępu do rutera (dlaczego?) to raczej marne szanse na rozwiązanie Twojego problemu.

Odznacz jeszcze we właściwościach karty tą pozycję.

22PNG_sswhshr.png

Oraz sprawdź we właściwościach TCP/IP w wersji 4 czy masz ustawione tak jak tutaj

111PNG_sswrprs.png

Zawsze możesz też spróbować ustawić w laptopie plan zasilania na “wysoką wydajność” zamiast zrównoważony i zobaczyć czy nie ma poprawy w połączeniu.

Wejście do rutera jest łatwe i zmiana kanału również, ale jak nie masz chęci, czy też (dostępu?) to nie wiadomo jak ci pomóc.

Może ktoś da ci jaśniejszą i bardziej fachową pomoc, ja tylko zasugerowałem ci podstawowe sprawy, które sam wykonałem w podobnym przypadku.

W necie widziałem nowsze sterowniki do twojej karty, lecz zawsze najpierw należy sprawdzić na stronie producenta laptopa, czy nie ma tam nowszych.

Potem ewentualnie zobaczyć, czy usługa Windows Update nie znalazła przypadkiem nowszych (oczywiście jeśli masz włączoną i ustawioną na wyszukiwanie wszystkich aktualizacji).

Potem można dopiero szukać na stronie producenta karty dopasowując oczywiście sterowniki do swojego systemu operacyjnego.

Na komórce piszesz, że masz prawidłową łączność z ruterem po WiFi, więc problem wydaje się, że leży jednak po stronie laptopa.

Tyle ode mnie w podstawowych sprawach.

Teraz pozostaje czekać na pomysły bardziej zaawansowanych kolegów.

Pozdrawiam i powodzenia.

 

 

OK, wszystko rozumiem. Szkoda tylko, że nic nie pomogło, a tu screen:

4_screen.thumb.JPG.758963a2ada43417397c5

Na koniec włączyłem ponownie …v.6.

Niestety dostawca internetu zmienił hasło, żeby nic nie zmieniać w routerze, a ponadto nie chce go podać.

Opcję tą miałem od samego początku odznaczoną, ponadto nigdy nie zauważyłem żeby karta sieciowa się wyłączała, bo przecież o to chodzi w tej opcji.

 Tu również wszystko jest poprawnie ustawione.

 Zawsze mam włączony ten profil, chyba że aktualnie nie mam podłączonej ładowarki, albo nie kończę pracy w komputerem, bo w tedy wybieram oszczędzanie energii.

Uwierz mi, jeśli ja dostałbym się do ustawień tego routera, to nie skończyłoby się to dobrze.

 Oby tylko tacy się znaleźli :

Dzięki za pomoc.

No cóż, odpowiedzi i pomocy na moje pytanie chyba się nie doczekam. Ale cóż się dziwić, jeżeli na tym forum przesiadują osoby nie grzeszące ani trochę rozumem, ani które nie skończyły chociażby szkoły średniej. Na koniec chce podziękować tylko koledze powyżej, który poświęcił swój jakże cenny czas by chociaż spróbować pomóc. Pozdrawiam to jakże “przemiłe i pomocne” forum, które nie ma za grosz pojęcia o tematach na który temat można tu pisać. “Pozdrawiam” i żegnam.