Problem z połączeniem WiFi na 2.4 GHz

Korzystam z Internetu UPC, z dostarczonym przez nich modemem Connect Box (Compal) i od początku mam problem z połączeniem. Sytuacja wygląda następująco:
• Połączenie przez 5 GHz przebiega bezproblemowo w całym mieszkaniu (rodzieliłem sieci 2.4 i 5)
• Połączenie przez 2.4 GHz udaje się nawiązać tylko jeżeli jestem w odleglości max. 2 metrów od routera, a mimo tego i tak występują problemy typu zrywanie połączenia co ok. 0.5h-1h
• Jeżeli jestem dwa pokoje dalej, połączenia już w ogóle nie udaje się nawiązać, otrzymuję tylko komunikat “Nie można połączyć z tą siecią”. Czasami tylko udaje się połączyć na nowszym laptopie, ale połączenie jest wolne i niestabilne.
• Problem gubienia sieci i braku połączenia po 2.4 GHz występuje również na telefonach (dwa z Androidem, jeden z iOS)
• Siła sygnału dla obu częstotliwości jest bardzo dobra w całym mieszkaniu

• Mimo, że to teoretycznie 5 GHz jest bardziej podatny na zakłócenia, to przeprowadziłem dwa “eksperymenty”, czy coś nie zakłóca sygnału:
○ W tym samym miejscu położyłem telefon z włączonym HotSpotem (1 próba z Androidem, druga z iOS), bezproblemowo zawsze udało się połączyć w każdym miejscu, również starszym laptopem, który obsługuje tylko 2.4
○ Spróbowałem również połączyć się z Horizonem (ta sama zasada - dokładnie te same lokalizacje i odległości), który ma gorszą antenę i sygnał jest wyraźnie słabszy, mimo tego również bezproblemu udało się nawiązać połączenie na drugim końcu mieszkania, także laptopem z 2.4

• Próbowałem:
○ Zmieniać kanały, znalazłem 8, gdzie obecnie jest tylko moja sieć, a mimo tego dalej się nie łączy. Dodam, że Horizon wybral sobie ten sam kanał co 5 innych sieci, a 5 GHz z Connect Boxa pokrywa się z 3-5 innymi WiFi, a mimo tego nie ma problemów. Dodatkowo przez ostatnie dwa lata używania Internetu z Horizona nigdy nie musiałem się dotykać zmian kanału itp…
○ Zmieniać szerokość pasma (20 oraz 20/40) - bez skutku
○ Zmieniać aktywne standardy (n;n/g;b/g/n) - bez skutku
○ Wyłączyć zabezpieczenia sieci. Tutaj w końcu udało się połączyć, ale niestety zaczęła się dziać dziwna rzecz, mianowicie łączył mine tylko z paroma stronami m.in. Google oraz upc.pl , ale już nie dało się wejść np. na speedtest, nawet ten od UPC czy np… wp
○ Połączyć się z siecią w pobliżu routera i przejść do najdalej położonego pokoju - działało, ale rozwiązanie jest problematyczne i nie rozwiązuje problemu zrywania sieci, więc co jakieś 30 minut musiałbym robić wycieczkę pod router żeby się połączyć

Proszę o poradę co może być przyczyną takich problemów, mi już brakło pomysłów. Problem z połączeniem występuje niezależnie od urządzenia, a sieć 2.4 jest mi potrzebna ponieważ mam jeden laptop, który nie obsługuje 5.

Miałem problemy z wiFi 2.4Ghz na Win7. Po zainstalowaniu w10 64 WiFi smiga aż miło.
Laptop podobny seria270. 5Ghz wyłączyłem z uwagi na szkodliwość 5g :blush:

Używam W10,na obu laptopach, a problemy występują również na telefonach.

2,4GHz jest bardziej podatne na zakłócenia (przy 5GHz jest lepsza separacja kanałów) - sprawdzałeś ile innych sieci WiFi łapiesz (nie swoich)?

Jest dużo sieci wokoło, mieszkam w bloku, więc dookoła jest kilkanaście sieci. I też z początku myślałem, że to może być problem więcej bawiłem się kanałami itp., ale to nie pomogło, a dodatkowo jak pisałem w pierwszym poście router ze słabszą anteną oraz 2 telefony udostępniające internet nie miały takie problemu (łączyłem się na starszym laptopie gdzie jest tylko 2.4, w najdalszym punkcie od wifi, telefon i drugi router były postawione w dokładnie tym samym miejscu gdzie problematyczny router). A Connect Box, który niby ma mieć lepsze parametry i silniejszy sygnał (to ostanie akurat wydaje się prawdą) ma problemy jako jedyny.

Z tych wszystkich eksperymentów, które przyprowadziłeś wynika, że to jest winowajca (hotspoty 2,4GHz na telefonach działały). Zastanawiające, że zmiana kanałów nie pomaga (zakładam, że opcje w rodzaju “automatycznego wyboru kanału” masz wyłączone). Sprawdź czy nie korzystasz z IPv6 - jeśli tak to zmień na IPv4 (ponoć Connect Boksy mają z tym problem).

Wyłączyłem przez ich “Asystenta Pomocy” IPv6 i wykonałem twardy reset, niestety problemy w takiej samej formie nadal występują.