Witam. Sytuacja wygląda tak. Dotyczy MS OneDrive. Postanowiłem zreinstalować tę aplikację ponieważ stwierdziłem jakoweś problemy z nią. W lokalizacji C:\Users\User\AppData\Local\Temp jednocześnie coś ale nie wiem do końca co pdp coś związane z OneDrive’m i problemami tam z synchronizacją plików jak udało mi się wstępnie ustalić produkuje ogromne pliki .log niektóre sięgające aż kilkunastu GB.
No i teraz nawet nie mogę ponownie zainstalować aplikacji, instalator zawiesza się.
Problem jest nowy nie dalej jak tydzień temu wystąpił, tym więc dziwniejsze bo zawsze było ok.
Widzę, że inni też zgłaszali podobne problemy w ciągu kilku ostatnich dni (pliki *.log nawet 90GB ) ale nie widzę, żeby ktoś znalazł rozwiązanie. Wygląda na jakiś bug od MS. Pozostaje na razie czekać na aktualizację, ale poszukam jeszcze po forach czy ktoś sobie poradził.
Ale o jaką aktualizację chodzi, czy o te systemowe z Windows Update czy raczej aplikacji ?
Bo tymczasem każda próba instalacji OneDrive skutkuje zawieszaniem się instalatora. A w podanej lokalizacji po każdej próbie instalacji zaczynają się powiększać te dziwne logi, chyba że się je usunie ręcznie i nie podejmuje już instalacji.
Tak naprawdę to jest powielanie tylko jednej i tej samej linijki do bliżej nieokreślonych ale wielkich rozmiarów. A ponieważ plików *.log jest kilka lub naście każda z tych linijek trochę się różni.
Tak więc z czym tutaj mamy w ogóle do czynienia, ktoś kto ma OneDrive’a mógłby potwierdzić, że występuje to w ogóle powszechnie ?
Chodziło mi o aktualizacje Windowsa. To jest Windows 10? Instalujesz to przez sklep? Błąd wskazuje na problem z integralnością bazy SQL? Masz zainstalowany serwer SQL(?) albo OneDrive próbuje z bazy SQL skorzystać, ale mu nie wychodzi…
U mnie ten sam problem występuje na dwóch komputerach - z Windowsem 10 home oraz Windows 10 Pro. Odinstalowywałem wcześniej one drive, potem włączyłem ponownie. Wszystko działa ładnie ale od czasu do czasu pojawia się komunikat że wystąpił problem z aktualizacją aplikacji one drive. Ręczna instalacja zawiesza się. Generowane są wielkie pliki log a do tego proces aktualizacji zajmuje 30-40% CPU.
Znalazłem rozwiązanie choć za wcześnie powiedzieć czy na pewno zadziałało. Dało się w każdym bądź razie zainstalować. Problem generalnie dotyczy użytkowników których konta (nazwa folderu użytkownika) zawierają litery spoza alfabety angielskiego - np. ł, ą itp.