Problem z portem WAN

Mam problem z routerem Tenda N300 F3 Home, a mianowicię nie mogę p[połączyć się z Internetem.
technik po rozmowie telefonicznej powiedział, że uszkodzony jest port WAN. Router jest nowy prosto ze sklepu. Na komputerze działa mi Internet na tym samym kablu.Adres jest ok, tutaj nie ma co myśleć. Zaświeca się zielona dioda i świeci po podłączeniu przewodu do portu WAN na routerze. Operator nie widzi podłączonego urządzenia.
Firmware zaktualizowany do najnowszego. Czy można jakoś sprawdzić, czy faktycznie ten port jest uszkodzony? Nie wiem czy uda mi się go oddać na gwarancję bo jak się okaże, że muszę to wysyłać na swój koszt to dziękuje bo router kosztuje groszę, jedynie rękojma jeszcze wchodzi w grę. Czy można do niego wgrać jakieś alternatywne oprogramowanie i z portu LAN zrobić port WAN?

Tak to jest jak się kupuje chiński szmelc… Oddaj z tytułu rekojmi zaznaczając zwrot kasy i kup porzadny sprzet.

Tylko może dopowiem, bo może to też istotne. Wcześniej miałem inny router W311R+, który działał mi przez 6 lat bez problemów. Nagle po wymianie urzadzenia od ISP (router,switch?) przestał działać, więc dlatego kupiłem nowy router, który też nie działa.
Zastana się czy może być problem z przewodem, może go skrosować?
Nie jestem pewien jaki router będzie działał. Wtopę zrobię jak wydam dużo kasy a nic nie będzie.

Router okazał się sprawny. Problem jest po stronie ISP. Problem rozwiązałem przerabiając wtyk rj45, wykorzystując tylko sprawne pary skrętki.