Problem z przezroczystym tłem

(Badzik Mistrz) #1

Witam. Od razu mówie, że jestem baaardzo początkującym użytkownikiem Photoshopa, więc proszę o wyrozumiałość :D.

Chciałbym zrobić to samo co zaprezentował rss w swoim tutorialu (http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=79435). Już mam wszystko zrobione, tylko problem w tym, że mam białe tło - jak je usunąć ?? Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyc (krok po kroku) jak te tło usunąć ?

(Juven) #2

Spróbuj różczką, albo wycinaj ręcznie lassem :wink:

(M Kupczynas) #3

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic ... 757#563757

(Badzik Mistrz) #4

szczerze ... ? nic nie rozumiem ;/, ale dobra... sprobuje to co napisal juven

(Filip Turek) #5

tez niewiele zrozumialem... jak chcesz usunąc tlo to uzyj "gumki tla" (ew. magicznej gumki...)

jak by ci zmazywalo za duzo, to na gorze masz jeszcze "tolerancja" wiec mozesz ustawic

(R Wyszomirski) #6

Chodzi ci najniższą warstwę o nazwie Background albo Tło (powinna być zablokowana)? Kliknij dwa razy na jej nazwę i nazwij ją inaczej. Będziesz ją mógł teraz usunąć uzyskując przezroczyste tło.

Tworząc nowy obraz, w oknie, w którym podajesz wymiary dokumentu wybierz opcję przezroczystego tła.

(kubut) #7

Ja Photoshopa jeszcze nie używałem ale spróbuje pomóc:

Zaznaczasz tekst i ramke i tworzysz z nich 1 warstwe. Następnie na następnej warstwie, którą tworzysz w kroku 2 w trialu rss. Gdy masz juz zniszczenia klikasz ctrl i lewy przycisk myszy na podgląd warstwy ze zniszczeniami, masz ten podglad w warstwie LAYERS(po angielsku "warstwy"). Tym samym zaznaczasz zniszczenia... Przenosisz się na 1 warstwe (z pieczątka) i nasikasz delete(lub poprostu usuwasz). Nastepnie zaznaczasz warstwe z pieczątką, klikasz prawym przyciskiem myszy i wybierasz "copy" lub "kupiuj" w polskiej wersji. Nastepnie wchodzisz do dokumentu w którym nie ma tła. I tam, w oknie warst, klikasz prawym przyciskiem myszy, wybierasz "paste" lub "wklej".