Problem z przywroceniem ust domyślnych.Lenovo One key rescue

Witam,

Mój laptop : Lenovo IdeaPad Z560. Windows 7 64bit

Oddawałem go na gwarancje jakiś czas temu bo strasznie zamulał + problemy z dźwiękiem ( był taki efekt spowolnienia )

Odebrałem go i pracownik w media markcie powiedział że przywrócił ustawienia domyślne poprzez przycisk systemu OneKey Rescue

Problem sie powtórzył. Chciałbym zrobić to sam więc proszę o odpowiedź na kilka pytań :

Jeśli sam przywrócę te ustawienia to czy strace gwarancje?

Czy stracę wszystkie dane na dyskach gdy to zrobie? ( gdy dostalem laptopa z gwarancj to dane zostały ) ?

Jeśli da się je jakoś zapisać to jak to zrobić?

Jestem zielony jeśli chodzi o tę operacje więc czy jest możliwość żebym to zrobił z jakąś instrukcją nie psując niczego ?:slight_smile:

Z góry dzięki za odpowiedź

Też mam Lenovo (inny model) i niedawno użyłem OneKey Recovery. Dane oczywiście poszły w kosmos. No, ale od czego kopia zapasowa. :razz:

Chyba ten gość Ci ściemnił :o Zastosował OKR i dane zostały? U mnie stare partycje zostały “zrównane z ziemią” i przywrócone fabryczne ustawienia. Kopie możesz ostatecznie zrobić za pomocą narzędzia systemowego, ale z moich obserwacji wynika, że trzeba mieć do niego ograniczone zaufanie. Ja robię pewne kopie za pomocą bootowalnej płyty Parted Magic Live CD. Programów do tego jest dużo. Tu na forum często polecają program Paragona.

Przeinstaluj system.

  1. Jeżeli potrzebujesz, to wykonaj kopię zapasową danych.

W sytuacji gdy system działa, w tym można użyć Total Commandera

W sytuacji gdy system nie działa, w tym celu można użyć np. płyty z Windows, Ubuntu albo Paragon Rescue Kit 11 Free Edition

  1. Sprawdź na jaką edycję Windows posiadasz licencję (np. Home Premium).

Jeżeli to laptop, to odwróć go i poszukaj naklejki z kluczem.

W przypadku komputerów stacjonarnych naklejka z kluczem znajduje się na obudowie.

Upewnij się, że klucz na naklejce jest czytelny.