Problem z RAM Asus R556LJ


(zbychu1122) #1

Witam! Jestem posiadaczem Ausa R556LJ, fabrycznie wbudowane w nim jest 4GB RAM, postanowiłem poszerzyć pamięć o dodatkowe 4GB, jednak laptop mi ich nie wykrywa. System to Win 10 home 64bit. Bios jest aktualny, dokupiona kość RAM to HyperX 4GB 1600Mhz 1,35v cl9. Laptop obsługuje max 12GB RAM. Proszę o pomoc.


(JNJN) #2

Trzeba było kupić identyczną jak zainstalowana?

Może nowa uszkodzona?


(zbychu1122) #3

Nie możliwe, kupiłem nową jakieś 4h temu


(JNJN) #4

Nowa nie znaczy sprawna?


(zbychu1122) #5

Czyli mam oddać kość na gwarancje?


(JNJN) #6

Do sprawdzenia i kup identyczną jak posiadasz. Wyjmij swoją przeczytaj jaki to typ i kup.


(zbychu1122) #7

Kość jest zintegrowana z płytą


(JNJN) #8

To program CPU-Z, Aida 64 prawdę Ci powie, co masz zainstalowane?


(zbychu1122) #9

DDR3 1600MHz jedyna różnica to opóźnienie wynoszące 11CL ale nie powinno to mieć wpływu na to czy kość jest widoczna czy nie


(JNJN) #10

Jaka firma i będzie napisany dokładny jej typ - zakładki SPD lub Memory.

Widać wiesz lepiej… a NIE działa,no.


(zbychu1122) #11

W zakładce SPD nic nie ma, a w memory nie ma podanego producenta


(JNJN) #12

A tam, rozwiń sloty 1 i 2 i musi być lub Aida 64.


(zbychu1122) #13

W AIDA 64 jest podobnie


(JNJN) #14

No to ciekawe?

Zobacz jeszcze w programie Speccy.

Lub kontakt z Asusem i niech się określą, co tam siedzi?


(zbychu1122) #15

Podobnie jest, napisałem już do Asusa


(JNJN) #16

I niech napiszą kompatybilne moduły, aby to działało.


(zbychu1122) #17

Nie ma jakiegoś sposobu, aby ta kość zadziałała?


(zbychu1122) #18

Wcześniej pisałem do nich odnośnie kości RAM, dostałem odpowiedź, że musi być taktowana zegarem 1600Mgz, DDR3 i napięcie 1.35v


(JNJN) #19

No serwis - podaj dokładnie typ laptopa i mają być dokładne kompatybilne typy pamięci - a przynajmniej niech podadzą co za cudo i jakiej firmy tam siedzi? dziwne, bo to chyba pierwszy przypadek, że nie da rady odczytać.

Z reguły siedzi Samsung,ale…

Albo podrzuć wszystko do serwisu i niech kombinują.


(zbychu1122) #20

Dla mnie też jest to dziwna sytuacja, specjalnie kupiłem lepszą kość z dożywotnią gwarancją. Też myślałem nad tym, aby wysłać laptopa na gwarancje ale samodzielne rozwiązanie sprawy będzie szybsze