Problem z RAM-em

Kupiłem dzisiaj 2x512mb DDR Ram. Wcześniej posiadałem 256mb. Podłączyłem nowe Ramy odpiołem stary. Gdy podłączyłem te nowe nie wida różnicy że się coś zmieniło komputer nadal pracuje jak by było 256mb. Co moge poradzic aby to się polepszyło???

reset biosu a komputer wykrywa 1gb ramu?

Windows. Polecam formata. Przed formatem 3dmark 01se ~1000 pkt, po ~4700 pkt. Lub posprzątać, defragmentacja, czyszczenie rejestru. Zobacz na jakich timingach i mhz pracują

Na pierwszy rzut oka nie widać różnicy. Zauważalna jest przy grach i programach graficznych. Windows wykrywa 1GB?

tak windows wykrywa 1gb zrobiłem właśnie formata. W sprawach bios-u jestem zielony. Jeśli zrobie format biosu będę musiał coś ustawiać??

Tak. Date i godzinę :lol: Można w Windowsie

Jeśli windows wykrywa 1gb to jest OK. Format biosu nie potrzebny :slight_smile:

a zaleca się reset BIOS-u???Czy wy byście zrobili???

Jak miałem 256Mb i jak dołożyłem nastepne 256 to nie robiłem resetu. A jak pożyczam od siostry 512Mb to też nie robie i pracuje stabilnie na 1gb :wink:

Dziękuje za pomoc nie będę naraqzie robił resetu BIOS-uPożyjemy zobaczymy jak to będzie pracować

Witam.Mnie też to interesuje i to bardzo.

Czy przy “dokładce RAM-u” trzeba “grzebać w BIOS-ie”?

Po zmianie konfiguracji systemu (w tym przypadku pamięci RAM) nie jest konieczne zmienianie ustawień BIOS, bo te odpowiedzialne za kluczowe elementy (pamięć i procesor) zazwyczaj są ustawione na Auto i po włączeniu lub restarcie komputera od razu są wykrywalne i działają z pełną mocą.

Inna sprawa to system operacyjny. Wskazana jest reinstalacja (najlepiej po wyczyszczeniu dysku), dlatego że często system pracuje według pierwotnych ustawień (np. rozmiar pliku wymiany nie zwiększy się po dodaniu RAM).