Problem z Routerem TP-LINK. Czy kupić nowy?

Witam.
Kiedyś o tym już tu pisałem, ale niestety ręce opadają. Bez względu jak ustawię, czy na ADSL+, gmtr internet pada. Jak internetu nie ma, to dioda świeci się. Poprzedzając pytanie, czy dzwoniłem do neostrady, to tak i mówili, że od ich strony jest wszystko dobrze i problem jest z mojej strony. Już tu pisano mi, że być może router jaki mam nie łapie DNS.
Router jaki mam to czarny z trzema antenami. Obawiam się, że jak kupię nowy router, to może być tak samo. Robiłem przywracanie do ustawień fabrycznych i nic. Szwagier chce, abym w końcu podłączył AP do routera, bo na piętrze neta nie ma, ale jak router pada, to wolę nie podłączać ap do routera.
Jakieś rady?
P.S. Nie piszcie mi, abym statycznie ustawiał adresy IP. Pytam czy rozglądać się nad kupnem nowego routera.

Już tu pisano mi, że być może router jaki mam nie łapie DNS.

  1. Przecież DNS ustawia się w panelu konfiguracyjnym routera. Jeżeli nie są ustawione domyślnie DNSy tepsy to możesz sobie wpisać dowolne inne np. openDNS, google DNS (IP: 8.8.4.4), itp. serwerów DNS jest mnóstwo.

  2. Awaria DNS nie powoduje rozłączenia internetu, taką awarię łatwo zdiagnozować, ponieważ możesz wciąż wejść na jakąś stronę internetową podając adres ip.

Gdy pojawią się problemy z internetem wpisz w pasku adresu przeglądarki http://212.77.98.9/ Jeżeli pojawi się strona wp to znaczy że faktycznie masz problemy z dns, jeżeli nie, to problem tkwi gdzie indziej.

Zgadza się. Mam dwa adresy DNS od neostrady i mam je w konfiguracji routera. Mimo to, net zrywa. Muszę specjalnie wchodzić w panel routera i rozłączać i ponownie łączyć się, aby net działał. I to się zdarza 2-3 razy dziennie a jak nie, to kilka razy w tygodniu. Filtry mam sprawne, jeżeli chcecie o to zapytać.

W momencie gdy masz problem z internetem sprawdź czy tracisz synchronizacje z linią telefoniczną. Sam DNS możesz zmienić na inny, np. z puli OpenDNS.

Nie mogę zmienić DNS, których dostałem od neostrady. A jak sprawdzić synchronizację routera z linią telefoniczną? Filtry mam sprawne, inaczej by były zakłócenia (szumy zamiast sygnału) na linii.

możesz w Windows/Linux na sztywno spróbować ustawić inne i powinno ich używać.

Chodzi o zakładkę Status.


Standardowo powinna ta zakładka wyglądać w ten sposób. Jeśli router traciłby synchro z linią będzie to widać tutaj. Wtedy problem można podejrzewać leży po stronie dostawcy lub coś jest nie tak z samym routerem i nie pracuje stabilnie.
Jeśli miałbyś problemy z internetem a zakładka Status wyglądała typowo, czyli Line Status Connected i wszystkie parametry wyświetlane były poprawnie, możesz spróbować wykonać komendę ping 8.8.8.8 i ping www.google.pl. Gdy na drugą komendę pojawi się brak odpowiedzi, najpewniej jest to tylko wina samego serwera DNS. Ten możesz w prosty sposób zmienić globalnie na routerze lub w ustawieniach samej karty sieciowej

A tu, to sprawdzałem, gdy net padał i był zawsze status connected i lampka na routerze świeciła.