Witam
Od około pół roku borykam się z domu z problemem z siecią domową. Mój problem dotyczy zdiagnozowania przyczyn ponieważ tak na prawdę nie wiem co się dzieje dlatego proszę o pomoc. W domu jest router TP-LINK TDW8910G, do którego kablem telefonicznym podłączone jest łącze internetowe z Orange, “neostrada”. Instalacja taka jest około 8 lat i działała w porządku, bez sporadycznych problemów, na które pomagał reset. Aktualnie problemy od około pół roku występują regularnie a ostatnim czasem występują nawet kilka razy dziennie.
Objawy to brak internetu.
Z tego co próbowałem diagnozować to:
-
WiFi jest widoczne (urządzenia widzą w dostępnych sieciach SSID routera), natomiast nie potrafię wyjaśnić tego dlaczego do tej sieci gdy nie ma internetu nie da się połączyć, Windowsy komunikują że “wystąpił problem” w trakcie łączenia a Androidy kompletnie nie reagują na polecenie “Połącz”.
-
Skanowałem jakimś programem sieci i próbowałem zmieniać kanał Wifi, z 6 na 2 później, 11, 8. Nic nie pomaga a widoczne sieci są tylko dwie: mój router oraz drukarka, która tworzy swoją sieć Wifi. Drukarka jest kupiona niedawno i problemy występowały już wcześniej więc ona nie jest raczej przyczyną.
-
Ostatnio przybyło w domu kilka urządzeń korzystających z Wifi, myślałem że router nie radzi sobie z przydzielaniem IPków i głupieje. Próbowałem ustawić statyczne IP na urządzeniach - nie pomaga. Urządzeń korzystających z Wifi w domu aktualnie jest 14.
Standardowo pomaga reset routera. Ale swoje trzeba odczekać. Nie chciałbym też tak po prostu kupować inny router, chciałbym dowiedzieć się o co chodzi.
Proszę o pomoc, wykonam jakieś skany i dostarczę informacje jeśli będzie trzeba.