Problem z rozłączającym się internetem (internet radiowy)

Witam.

Mój dostawca internetu radiowego bierze internet od Orange. Otóż od pewnego czasu miewam problemy z internetem. Mianowicie coraz częściej zostaje rozłączony z internetem (średnio co około 10-15 minut). Czas rozłączenia to około 20 sekund. Nie jest to co prawda dużo jednak grając w takie gry jak League Of Legends czy CS:GO potrzebny jest stały internet. Podczas rozłączenia ikonka połączenia na pasku zadań wygląda tak samo (jakbym nadal miał połączenie). Próbowałem również połączyć się bezpośrednio kablem do komputera ale nadal występuje ten sam problem tak samo jak na WiFi. Znacie jakieś rozwiązanie? Pomożecie?

Jak zachowują się np pingi do googla w czasie gdy działa i nie działa Internet?

W czasie pingowania do google gdy internet rozłączy się na te 20 sekund wyskakuje komunikat: Żądanie polecenia ping nie może znaleźć hosta google.com. Sprawdź nazwę i ponów próbę. 

Gdy internet już powróci to pingi do google zachowują się normalnie. 4 wysłane pakiety, 4 odebrane, 0 utraconych.

Chociaż czasami zdarza się, że gubie te pakiety. Widzę to chociażby w grach gdy mam tzw. “freezy” lub po prostu cofa mnie do tyłu.

A pinguj 8.8.8.8

Po spingowaniu 8.8.8.8 w czasie gdy nie ma internetu wyskakuje 3 razy komunikat, że “Upłynął limit czasu żądania”, po czym wyskakuje komunikat, że z 4 wysłanych pakietów, utraciłem 3, a 1 odebrałem (prawdopodobnie 1 pakiet odebrałem już gdy internet się spowrotem połączył). Macie jakiś pomysł albo rozwiązanie na ten problem?

Masz Internet po kablu czy wifi

To jest akurat chyba bez znaczenia, bo jeden komputer jest podłączony kablem a drugi przez wifi i występuje na oby dwóch ten sam problem. Test pingu robiłem na tym co jest podłączony do wifi.

Dobra bo nic więcej widzę że od Ciebie się nie dowiem, a więc problemy mogą być następujące:

1.rozlacza się wifi (ale mówisz że na kablu to samo)

2.rozlacza się Twój router (błędna konfiguracja lub uszkodzenie)

3.Twój router za często odswierza adres IP i dlatego 20sekund nie masz neta)

  1. Router Twojego dostawcy się wywala

  2. Łączę dostawcy jest zapchane.

Dlatego chciałem tracert zobaczyć. Sprawdzales na innym kompie? Albo telefonie chociażby?

Osobiście wydaje mi się, że raczej nie jest to wina routera, gdyż próbowałem również na innym routerze (mam drugi w domu) i ten sam problem. Poza tym resetowałem i ustawiałem niedawno router od nowa, ale nadal występuje ten sam problem. 

Jednakże zastanawiam się nad twoim punktem 3. Jak mógłbym sprawdzić/zmienić odświeżanie IP, żeby router nie odświeżał tak często IP? 

 

Przesyłam tracerty do serwerów League Of Legends (tam najczęściej mnie rozłącza):

 

  1. Podłącz się bezpośrednio pod kabel operatora i zobacz czy będzie to samo.

  2. W routerze masz na WAN czas dzierżawy IP i zobacz ile on wynosi (ja mam dla moich klientów ustawione 10 minut i nikt się nie skarzy)

  3. Czemu po drodze masz 3 routery???

  1. Jak będę miał więcej czasu to sprawdzę (główny kabel idzie od anteny do garażu, więc będę musiał się podłączyć w garażu).

  2. Nie widzę nigdzie na WAN czas dzierżawy IP. Znalazłem jedynie w DHCP takie coś jak Address Lease Time 1~2880 minutes, the default value is 120) i tam mam wpisane 120.

  3. Droga wygląda tak: Mam antenę na dachu. Z anteny idzie kabel przez wejście wentylacyjne do switcha w garażu. Tam (w garażu) switch jest też od razu podłączony do routera na dole domu, a drugi jest na górze domu (dom parter i 1 piętro). Ja korzystam z tego u góry domu. Jednakże jak sprawdzałem na tym routerze na dole, to też jest ten sam problem. 

 

Tutaj jeszcze tracert do 8.8.8.8

 

Tracert miałeś Dax jak nie ma internetu. Powiedz czy dobrze rozumiem z anteny idzie do switcha kablem i ze switcha też kablem na dół i na górę do routerow?

  1. Sprawdź bezpośrednio z kabla od anteny (przypuszczalnie masz zasilacz po drodze więc za zasilaczem oczywiście)

  2. Twoja topologia nadal nie zgadza się z trancert … Bo brakuje jednego routera, chyba że ty nie masz switcha w garażu tylko kolejny router

Jeśli tak jest to najpierw zmienimy topologie sieci a następnie pokombinujeny

Tak, dobrze rozumiesz. Kabel idzie z anteny do switcha kablem i ze switcha też kablem (w murach) na dół i na górę do routerów. 

  1. Sprawdziłem czy to na pewno switch (bo może mógł być to router robiący za switch), ale to switch na 99 %. Jest to “8level” 8 port fast ethernet switch. 

  2. Niedługo sprawdzę połączenie bezpośrednio z kabla od anteny. I podam tracert gdy nie ma internetu.

A powiedz mi skoro tak masz to połączone… to czy przypadkiem na jakiś innych komputerach nie sciagasz jakiś torrentow czy coś takiego???

Nie, obecnie nie pobieram torrentów już od kilku miesięcy.

Byłem w garażu i podłączyłem się bezpośrednio do kabla od anteny (oczywiście kabel podłączony był do zasilacza, który ma wejście POE i LAN - w POE był kabel od anteny, a w LAN kabel, który przechodził do switcha). Ale problem występuje nawet przy bezpośrednim podłączeniu do kabla od zasilacza. Podczas rozłączenia tracert pokazywał: “Upłynął limit czasu żądania”.

No to raczej nic z tym nie zrobisz. Bo pewnie nie masz loginów na antenę :frowning: w takim razie usterki mogą być

  1. Za słaba jakość sygnału i antena próbuje się inaczej połączyć i wraca później spowrotem (zmienia sobie szybkości itp)

  2. Dalsze routery nie wyrabiaja u niego (ewentualnie źle są ustawione). Jak chcesz mogę coś spróbować jak dalej poszukać jak zainstalujesz u siebie teamviewer i dasz login i hasło na priv ale to po 22