Problem z rozłączającym się połączeniem WI-FI

Witam!

Posiadam laptop Fujitsu-Siemens Amilo Pi 2530 (wersja z procesorem T7100), oraz ruter Linksys WRT54GC ver.2.0. Z internetem łącze się bezprzewodowo, z pomocą tych urządzeń, ale ruter rodziela też łącze dla Xboxa 360, oraz stacjonarnego PC (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie).

Po włączeniu komputera i przesunięciu włącznika sieci WI-FI na pozycje “on”, komputer wykrywa sieć, automatycznie się z nią łączy i wszystko jest ok. Włączam IE, serfuje po stronach, aż tu nagle po jakimś czasie w zasobniku systemowym w prawym dolnym rogu wyskakuje ikonka ostrzeżenia przy ikonce sieci, i internet (w jakimolwiek programie), przestaje działać. Używam więc opcji Diagnozuj i Napraw i dowiaduje się, że albo mam podłączyć kabel sieciowy, albo przenieść się w inne miejsce, albo zresetować ruter. Dziwne jest natomiast to, że w całym tym czasie ani an chwile nie ruszyłem się z miejsca (tak samo z laptopem). Uruchamiam komputer ponownie i po ponownym uruchomieniu jest już ok na jakiś czas. Problem dzieje się w niereguralnych odstępach czasu.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu i podanie mi, który sprzęt go powoduje i ew. na jaki model go wymienić jeśli to potrzebne.

System to oczywiście Vista HP SP1. Problem nie występuje na urządzeniach, które z ruterem łaczą się przewodowo.

Spróbuj zresetować router i zobaczyć czy na jakiś czas pomoże.

Aż taki głupi to ja nie jestem, próbowałem. Najgorsze jest to, że to się dzieje nieregularnie i raz jest dobrze przez 30 minut, a raz przez 5. Nawet składałem reklamacje w BOK mojego dostawcy internetu, ale ich technicy powiedzieli, że to prawie na pewno mój ruter. Tyle, że tak jak powiedziałem problem znika po ponownym uruchomieniu komputera. Byłem też w sklepie w, którym kupiłem ten ruter i powiedzieli, że nawet ich najtańsze rutery nie miewają takich problemów i, że to mało prawdobodone, że to problem z tym konkretnym modelem. Tym bardziej, że ten ruter jest bardzo popularny i gdyby takie rzeczy się działy, to ludzie by to im zgłaszali (a do tej pory nie mieli takich przypadków). Wychodziło by więc, że laptop, ale tak się składa, że jego kupowałem w tym samym sklepie co ruter i powiedzieli mi, że oni w ogóle od premiery tych urządzeń nigdy (tzn. żaden z tych sklepów w Polsce) nie mieli takich reklamacji (bo gość nawet to sprawdzał).

Sprawdź w laptopie czy nie masz włączonej funkcji oszczędzania energii-Połączenia sieciowe>Połączenie sieci bezprzewodowej >Właściwości>Konfiguracja>Zarządzanie energią-powinno być wszystko wyłączone.

miciugo oszczędzanie energii rzeczywiście było włączone. Wyłączyłem je. Czy to rzeczywiście mógło być źródłem problemu? Cóż pytam bo nie chce mi się akurat przez te pół godziny sterczeć na lapku :lol: .

Jeśli to była przyczyna problemu to nawet nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo jestem ci wdzięczny bo właściwie ten lapek w ww. stanie był bezużyteczny.

Dodane 22.02.2009 (N) 12:34

Wczoraj problem wystąpił ponownie, ale już chyba wiem co mogło być przyczyną. Mianowicie kanał sieci był w ruterze ustawiony na 4 a w laptopie na 11. Przestawiłem w lapku na 4 i czekam na wyniki :expressionless: