Problem z rozłączaniem się internetu

Witam
Proszę o pomoc, ponieważ od 3 dni jestem systematycznie rozłączana (brak internetu i telewizji).
Od godz 13.20 do 1.20 brak połączenia i wychodzą komunikaty - Trwa nawiązywanie synchronizacji z linią DSL
oraz Brak synchronizacji linii DSL. Sprawdź podłączenie FunBoxa do linii telefonicznej.
FunBox był 2 dni temu wymieniany na nowy i nie chce mi się wierzyć, że tak regularne rozłączanie leży po stronie przewodów lub uszkodzonego gniazda.
Zgłaszałam problem do Orange, ale oni mają to gdzieś, dopiero po awanturze przyjęli niby zgłoszenie i wyznaczyli termin na po świętach.
Internet jest mi niezbędny do pracy i zastanawiam się, czy nie iść z tym do prawnika.

GoodLuck! ZNajać regulamin, który zaakceptowałaś “konieczne pzrerwy techniczne, nieprzewidziane awarie” zgodziłaś się przyjąć milczeniem. Udokumentuj, złóż wniosek o rekompensatę(z regulaminu?) a na takie sytuacji drugi dostawca netu, choćby i usb z telefonu.(tak jak w szpitalu, zawsze maja 0 letnie agregaty prądotwórcze w piwnicy). Najpewniej linia się zapycha naserwerze lub mają reset w tych godzinach (?)

Tylko, że ja straciłam przez nich już jedną firmę, za nie wywiązanie się i szczerze - dziwi mnie Twoje podejście.

To znaczy jakie?

  1. Wybierając firmę zaakceptowałaś regulamin w którym określono na 100% powody i sposób rekompensaty za ewentualne przerwy techniczne. Jeżeli nie wiesz, nie przeczytałaś, to możesz winić samą siebie.
  2. Posobnie jak z utratą firmy, jeżeli Internet był Ci niezbędny jak powietrze, to powinnaś mieć plan awaryjny w postaci jakiegoś pakietu na telefonie etc.
  3. W obecnej sytuacji, jeżeli jest problem z jakościa usług musisz zapoznać się z regulaminem, określić czy obecna usterka mieści się “w tych dozwolonych”, poinformować, ze nie została usunięta od X dni &zagrozić wypowiedzeniem umowy z winy dostawcy (nieusunięcie w terminach regulaminowych etc) lub - jeżeli jest i taka opcja- natychmiast zmienić dostawcę :wink:

z takim podejściem, że zbywają Ciebie, nie dokumentują, to nic nie osiągniesz, składasz pismo za potwierdzeniem, żądasz zapisania jako reklamację telefoniczna i zapisujesz numer zgłoszenia, odmawiasz przyjęcia nowego numeru zgłoszenia stwierdzając, że problem z poprzedniego nie był usunięty (popularna taktyka, przepisywanie 1 zgłoszenia na nowsze numery by terminów nie złamać)

Jeżeli problem występuje tylko w określonych godzinach, to nie jest to raczej awaria sprzętu po twojej stronie w stylu zła konfiguracja pomiedzy 3 a 4 popołudniu.

ed zresztą kolega niżej napisał, o DSL, u Ciebie mówiłaś przewody sprawdzali wymieniali boxa.

Oznacza, że problem występuje pomiędzy routerem a centralą. Jeśli nie masz uszkodzonych przewodów czy wtyczek to pozostaje reklamacja usługi bo sama nic nie zrobisz.

No niemożliwe jest, że dokładnie o godzicie 1.17 następuje rozłączenie spowodowane wadą instalacji.
Do tego idą święta :frowning:
Dziękuję.

Niestety z technicznego punktu widzenia jest to jak najbardziej możliwe. I nie ma tu żadnych teorii spiskowych.

Gdzieś wyczytałam na forum, że po wyłączeniu Wi-fi problem podobny do mojego zniknął.
Ponieważ próbowałam już wszystkiego i nic nie pomagało, wyłączyłam dziś u siebie to Wi-FI i jak na razie mam internet, ale nie wiem jak długo to potrwa.

Nie, no właśnie jak napisałam post to się rozłączył i przed momentem się włączył.

Mogłoby tak być, gdyby to router się zawieszał, ale w przypadku braku synchronizacji z linią ADSL związku nie widzę żadnego - i nie powinno go być.