Problem z rozszerzeniem partycji

Witam,

Mam problem z rozszerzeniem partycji. Zmniejszyłem dysk C do interesującej mnie wielkości i teraz chciałbym powiększyć dysk D o nieprzydzielone miejsce, ale niestety nie mogę tego zrobić. Próbowałem w zarządzaniu dyskami w windowsie i w programie easeus partition master. Poniżej zrzuty z programów:

EaseUS:

easeus1.png

Nieprzydzielone miejsce musi przylegać do partycji D, a więc musi się znajdować po lewej, a nie po prawej partycji C.

Bezproblemowo to się dołącza nieprzydzielone miejsce gdy ono leży bezpośrednio po prawej stronie partycji do której ma być dodane. Jest dla mnie trochę dziwne, że ktoś tak dzielił i nazywał partycje jak u ciebie: D jest przed (po lewej stronie) C.

W tej sytuacji należy wykonać przesuwanie partycji ( w twoim przypadku należy przesunąć partycję C) aby wolne miejsce mogło być dołączone do D.

Nie mam doświadczenia co do szczegółów tej operacji i jej bezpieczeństwa dla danych. Musisz mieć świadomość że taka operacja zrobiona przez niedoświadczonego może być fatalna w skutkach :slight_smile:

 

Użyj do tego programu Easeus Partition Master(rozumiem, że na dysku “C:” masz zainstalowany system).

Najprościej będzie przesunąć dysk “C:” - klikamy na dysk “C:” i trzymając wciśnięty lewy przycisk myszy przesuwamy dysk C do końca na prawo i puszczamy przycisk myszy. Tym sposobem masz wolną przestrzeń koło dysku “D:” - teraz możesz rozszerzyć dysk D “łapiąc” za jego prawą krawędź i jednocześnie maksymalnie przesunąć w prawo.

Spróbuj AOMEI Partition Assistant.Jest świetny i po polsku.

Wielkość partycji możesz zmniejszać z lewej lub z prawej strony. Musisz partycję C zmniejszyć z takiej strony aby obszar nieprzydzielony sąsiadował z partycją D i wówczas  będzie można powiększyć partycję D o ten nieprzydzielony obszar.