Mam problem z rozszerzeniem partycji. Zmniejszyłem dysk C do interesującej mnie wielkości i teraz chciałbym powiększyć dysk D o nieprzydzielone miejsce, ale niestety nie mogę tego zrobić. Próbowałem w zarządzaniu dyskami w windowsie i w programie easeus partition master. Poniżej zrzuty z programów:
Bezproblemowo to się dołącza nieprzydzielone miejsce gdy ono leży bezpośrednio po prawej stronie partycji do której ma być dodane. Jest dla mnie trochę dziwne, że ktoś tak dzielił i nazywał partycje jak u ciebie: D jest przed (po lewej stronie) C.
W tej sytuacji należy wykonać przesuwanie partycji ( w twoim przypadku należy przesunąć partycję C) aby wolne miejsce mogło być dołączone do D.
Nie mam doświadczenia co do szczegółów tej operacji i jej bezpieczeństwa dla danych. Musisz mieć świadomość że taka operacja zrobiona przez niedoświadczonego może być fatalna w skutkach
Użyj do tego programu Easeus Partition Master(rozumiem, że na dysku “C:” masz zainstalowany system).
Najprościej będzie przesunąć dysk “C:” - klikamy na dysk “C:” i trzymając wciśnięty lewy przycisk myszy przesuwamy dysk C do końca na prawo i puszczamy przycisk myszy. Tym sposobem masz wolną przestrzeń koło dysku “D:” - teraz możesz rozszerzyć dysk D “łapiąc” za jego prawą krawędź i jednocześnie maksymalnie przesunąć w prawo.
Wielkość partycji możesz zmniejszać z lewej lub z prawej strony. Musisz partycję C zmniejszyć z takiej strony aby obszar nieprzydzielony sąsiadował z partycją D i wówczas będzie można powiększyć partycję D o ten nieprzydzielony obszar.
Jeżeli już zmniejszyłeś partycję C z niewłaściwej strony to musisz najpierw ponownie ją połączyć z tym nie przydzielonym obszarem i dopiero potem dokonać jej zmniejszenia z właściwej strony.
A jak powinien być podzielony dysk? Zawsze robiłem tak, że na samym dysku C instalowalem windowsa, nic wiecej, a dodatkowy dysk sluzyl do przechowywania danych.