Problem z searchgol


(Velasca) #1

Witam,

ze strony dobreprogramy ściągnęłam program do aranżacji wnętrz Power-Net. Sam program nie działa, a wraz z nim ściągnęło się to całe searchgol.com, które pojawia się jako strona startowa na każdej karcie. Chciałam zrobić loga OTL, ale w trakcie skanowania program się zawiesza i nie można dokończyć procesu. Ktoś mógłby pomóc?


(falcon89) #2

Skanowanie wykonaj w trybie awaryjnym.

Po uruchomieniu komputera wciśnij kilka razy F8 i wybierz tryb awaryjny http://support2.kaspersky.com/pl/493#q1


(Pawson81) #3

Proszę odinstalować poprzez panel sterowania aplikacje typu: bitguard, delta search i po usuwać ewentualne pozostałości z dysku. Problem powinien ustąpić. Jeśli się nie uda usunąć pozostałości normalnie to najlepiej uruchomić komputer w trybie awaryjnym. Poza tym najlepiej nie korzystać z downloaderów przy instalacji softu a pobierać z linków bezpośrednich.


(Velasca) #4

Odinstalowałam Bitguard i DeltaSearch poprzez panel sterowania (nie wiem co to znaczy usunąć ewentualne pozostałości :wink: w każdym razie już ich nie ma na liście). Problem z searchgol faktycznie zniknął. Zrobiłam log OTL, ale chyba już nie jest potrzebny?

Będę pamiętać o linkach bezpośrednich. Bardzo dziękuję za pomoc :slight_smile:

Aha, mam na pulpicie przezroczyste ikony plików, których nazwa rozpoczyna się falą, potem jest WRL i liczby lub $ i nazwa. Czy one zniknął po ponownym uruchomieniu komputera?


(falcon89) #5

To że problem zniknął to nie znaczy że nie pozostały żadne śmieci po tych programach, sugeruję podać linki do logów.


(Velasca) #6

Oto one:

http://wklejto.pl/175479

http://wklejto.pl/175480 <-- extras


(Atis) #7

Odinstaluj Akamai NetSession Interface Service i QuickStores-Toolbar 1.1.0.

Pobierz i uruchom AdwCleaner Kliknij Scan i później Clean.

Pokaż nowy log z OTL.


(Velasca) #8

Odinstalowane, przeskanowane Cleanerem, oto log (ale znowu musiałam w trybie awaryjnym, bo w zwykłym się zawieszał).

http://wklejto.pl/175489


(Atis) #9

Do okna Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

Kliknij Wykonaj skrypt i zatwierdź restart.

Uruchom OTL i kliknij Sprzątanie.

Wyłącz i ponownie włącz przywracanie systemu:

http://support.microsoft.com/kb/310405/pl

Uruchom SecurityCheck i aktualizuj programy oznaczone jako Out of date

Dysk przeskanuj Malwarebytes Anti-Malware

Podczas instalacji usuń zaznaczenie przy Uruchom okres testowy Malwarebytes Anti-Malware PRO.


(Velasca) #10

Dziękuję za pomoc :slight_smile: