Witam serdecznie!
Potrzebowałbym, że tak się wyrażę „ekspresowej” odpowiedzi. Otóż rok temu kupiłem telefon Kruger&Matz model FLOW 1. Po roku użytkowania niestety zaczął wariować, ekran się rozjaśnił przy brzegach, nie ładował się, bateria wypadała. Skorzystałem z usługi DOOR TO DOOR. Ponieważ Kruger&Matz jest marką, której właścicielem jest firma Lechpol napisałem takie oto zgłoszenie:
„Witam
Smartfon Kruger&Matz FLOW ma następujące wady:
- Nie chce się ładować - korzystam tylko z oryginalnej ładowarki, ale jest ona sprawna ponieważ ładuję nią też inny telefon
- Telefon nie zawsze reagował na ładowarkę
- Telefon sam się potrafi wyłączyć
- Telefon ma problem z baterią - raz system wskazuje 90%, po chwili 30%, a później znów 90%
- Jest NIERÓWNOMIERNE podświetlenie ekranu - przy krawędziach są białe rozjaśnienia - Przez to nie zawsze ekran reaguje na dotyk przy krawędziach
- Aparat robi rozmazane zdjęcia
- System się zawiesza, zacina
- Telefon nie chce wykrywać słuchawek - lub robi to rzadko
- Telefon traci sygnał z systemem satelitarnym GPS
Te wady uniemożliwiają mi normalne korzystanie z produktu (a nawet w ogóle nie umożliwiają).
Wady te zostały stwierdzone następująco: System od samego początku (zakupu) się zawieszał. Rozjaśnienie przy krawędziach oraz problem z GPS dwa tygodnie temu. Problem z aparatem oraz słuchawkami tydzień temu. Problem z ładowaniem stwierdzono w dniu 2 marca 2017.
Zgodnie z Artykułem 561. § 1. KC, wnoszę o WYMIANĘ TOWARU NA NOWY - to zbyt dużo wad aby naprawiać, ponieważ naprawa tylu wad nie zapewni mnie o sprawności TEGO urządzenia LUB jeżeli nie ma takiej możliwości (brak towaru w magazynie przykładowo) wnoszę wtedy o:
- Zwrot pieniędzy
- Wymianę towaru na inny model. np.: FLOW 4, FLOW 2 lub np. LIVE 2 LTE.
Smartfon reklamuję u SPRZEDAWCY, którym jest LECHPOL Zbiegniew Leszek za pomocą usługi Door-To-Door. Nie u GWARANTA.
W pudełku zamieszczam kopię dowodu zakupu.
Pozdrawiam”
Po kilku dniach zadzwonił do mnie serwisant, że zamiast naprawiać telefon, mogą mi zaoferować wymianę na nowy, inny model – Kruger&Matz FLOW 4 (seria FLOW 1 FLOW 2 nie jest już produkowana, a FLOW 3 nie powstał, więc dlatego przeskok z 1 na 4).
Otrzymałem telefon, pobawiłem się nim i naprawdę się ucieszyłem. Telefon otrzymałem 15 marca. 17 marca – czyli 2 dni po otrzymaniu telefonu stwierdziłem, że nie działa prawidłowo GPS. Naprawdę… Można rzec, że prawie w ogóle nie działa. Napisałem więc wiadomość do serwisu Kruger&Matz:
„Witam serdecznie
Mam telefon Flow 4 i ledwo działa w nim GPS. To znaczy w tym przypadku, że dokładność lokalizacji jest bardzo słaba. Sygnał czasami znika, kropka przemieszczania (różne aplikacje) przesuwa się ze spowolnieniem ze skokami, nie jest to płynny ruch, a tylko co 5 - 50 metrów. Ja się zatrzymuję w miejscu, a kropka na mapie dalej lgnie do przodu, potem się cofa i lata na boki jakbym dalej się ruszał - dla porównania mam drugi telefon K&M od brata - Live 2 LTE i ten działa bardzo ładnie, tak samo mój poprzedni telefon, Lumia 640 LTE.
Włączona jest dokładna lokalizacja (wraz z siecią SIM), jak też i testowałem na zwykłym samym odbiorniku. Pogoda jest ładna więc nie wiem czego to wina. Trybu oszczędzania energii nie ma.
Kompilacja w wersji 1.4. Czy można coś z tym fantem zrobić? Zwłaszcza że telefon mam od kilku dni z wymiany z serwisu…
Z GPS’em też jest taki problem, że oprócz tych lagów co wspomniałem (Nokia perfekcyjnie działa) - czyli 2 sekundy lub więcej aby kropka się ruszyła, jest problem z nawiązaniem kontaktu z satelitami. Widzi ich 3, czasem 7. W użytku jeszcze mniej. Raz widziało ale to już przy całkowicie czystym niebie 15 satelit, ale w użytku i tak mniej było. (model LIVE 2 LTE brata widzi 22 satelity i używa 14). FIX’a to momentami łapie po kilku minutach. Ostatnio jechałem samochodem na autostradzie to przejechałem zjazd (były dwa obok siebie) ponieważ kropka się zawiesza ciagle – pojawiła się jakieś 30m za zjazdem.
Wi-Fi, będąc jakieś 15m od nadajnika (jedna ściana z cegły) telefon ma problemy z jakością połączenia, a nawet gubi zasięg. Nokia ma wtedy jakość ocenianą (poprzez aplikację) na 4/5. Ogólnie problem jest z sieciami. Bo nawet LTE telefon gubi i przechodzi w tryb 3G gdzie Lumia i LIVE 2 LTE ma ciągle 4G.”
Potem dosłałem w wiadomości screeny obrazu aby pokazać, że ja nie wymyśliłem problemu gdzie napisałem, krótko:
„Na screenach widać, że:
- Telefon połączony jest z 5 satelitami.
- Dokładność niby 4 metry
- Mimo że był połączony z staelitami (screen ma godzinę 10:04) to o 10:06 pokazał, że jestem ulicę obok. A po minucie (10:07) pokazał, że jestem tam gdzie teoretycznie jestem - chociaż prawdę mówiąc to i tak lokalizacja jest błędna, bo byłem dalej - między znaczkiem DOM a ulicą Sienkiewicza.”
Oto link do trzech screenów:
Otrzymałem wiadomość abym wysłał telefon na serwis. Zrobiłem to.
Wysłałem telefon z taką treścią formularza:
„Telefon Kruger&Matz FLOW 4 otrzymałem w ramach reklamacji telefonu Kruger&Matz FLOW (KM0416) - numer zgłoszenia: 271442/84261/2017-03-08.
Nie działa w tym telefonie prawidłowo GPS. Sygnał jest gubiony, lokalizacja jest całkowicie nieprawidłowa. Wskazuje, że znajduję się 50 metrów – 100m, dalej niż jestem, chociaż różne aplikacje wskazują, że dokładność wynosi do 5m. Pojawiają się lagi. Ja idę kropka przemieszczania porusza się dopiero po jakimś czasie. Ja stoję, ona dalej leci jak gdyby nigdy nic. Stojąc w miejscu lokalizacja jest różna, jakbym się teleportował. FIX’a łapie po minucie albo więcej, widzi 14 satelit, sygnał nawiązuje z 5 (pisałem zgłoszenie na maila, są screeny).
Inny telefon działa idealnie w tych samych warunkach (Lumia 640)
W tym przypadku apeluję o:
- Jeżeli to wina egzemplarza to proszę o wymianę na NOWY egzemplarz - kolor obojętnie
- Jeżeli to wina serii proszę o możliwość dopłaty do modelu LIVE 3 (można zrobić to na zasadzie, że przesyłka będzie za pobraniem o tej kwocie)
- Jeżeli wyżej wymieniona sugestia nie jest możliwa (a najbardziej bym ją chciał) to proszę o zwrot pieniędzy.
Zgłoszenie zgodnie z Artykułem 561. § 1. KC. Smartfon reklamuję u sprzedawcy, którym jest LECHPOL Zbiegniew Leszek za pomocą usługi Door-To-Door.
PS: Chciałbym podziękować Panu Technikowi numer 023 za ludzkie podejście w poprzednim zgłoszeniu!”
Dzisiaj dostałem maila, że wysłano do mnie paczkę. Zdziwiłem się, że tak zrobiono bez wcześniejszej konsultacji ze mną. Napisałem maila i zadzwoniłem do nich. Otrzymałem taką wiadomość:
„Witam,
w załączeniu protokół reklamacyjny. Reklamacja z tytułu rękojmi nie ma w tym wypadku zastosowania ze względu na fakt, że telefony były kilkukrotnie wymieniane na inne modele.
Pozdrawiam
Krzysztof (nazwisko usunąłem)”
W protokole napisano mi:
- Nie stwierdzono problemów opisanych w protokole
- Profilaktycznie wymieniono antenę GPS
- Wszystkie parametry w normie
- Stan – zarysowania, zabrudzenia
- W zestawie komplet
Przy czym nie były kilkukrotnie wymieniane. Cała sytuacja wygląda tak jak opisałem. Jak telefon po 2 dniach ma być zarysowany i zabrudzony? Co to znaczy, że wysłali mi telefon bez kontaktu ze mną? Czy straciłem faktycznie rękojmię?
Co mam zrobić? Ja chcę w pełni działający telefon, a po prostu trafiłem na felerny egzemplarz… Stwierdzili, że wszystko jest OK mimo, że dostali screeny pokazujące, że nie jest OK.
Mam przyjąć paczkę czy jak?
Pozdrawiam – proszę o pomoc