Problem z sformatowaniem komputera - instalacja nie uruchamia się

Witam. Posiadam windowsa 7 home premium 32bit, ostatnio system zaczął mi coś mulić i miał problemy z uruchomieniem się. Postanowiłem sformatować komputer, od kolegi dostałem płytę z Win7 64 bit, płyta ta u kolego działała poprawnie. Gdy wchodziłem do boot menu wybierałem opcję cdrom, lecz komputer nie uruchamiał procesu formatowania, a uruchamiał się normalnie (tak jakby, żadne polecenie nie zostało nadane), z początku myślałem że to wina płyty, więc poszukałem nowego Windowsa na nośnik usb, lecz podobnie jak ostatnio komputer nie uruchamiał procesu formatowania. Po ciężkiej, nieudanej  ,walce" z komputerem zwracam się do Was o pomoc. Jest ktoś kto miał taki problem i wie jak z tym sobie poradzić? Jeśli tak to proszę o odpowiedź. Z góry dziękuje i serdecznie pozdrawiam.

PS.Prosiłbym o proste wytłumaczenie co mam zrobić, ponieważ w tych sprawach jestem ,zielony".

Podaj najpierw dane komputera.

bandicam_2015-11-19_11-09-40-931.thumb.jbandicam_2015-11-19_11-13-39-180.thumb.jTu są dane:

Hej,

A ta płytka to nie jest jakaś modyfikowana wersja systemu?

Pozdrawiam,

masz 32bit i próbujesz 64bit wcisnąć? Tak se neda  :wink: Załatw system 32bit

Kolego… Ale co to ma do rzeczy? Różnica między nimi jest taka, że do 64 bitowego systemu potrzeba 64 bitowego procka. A one wyszły jeszcze za panowania Windows XP. Jeśli chce zrobić format, to nie ma różnicy czy weźmie 32 bity czy 64. Problem byłby gdyby chciał odpalić narzędzie do naprawy sytemu Windows 64 bit z płyty instalacyjnej przeznaczonej dla 32 bit. No i oczywiście kwestia pamięci RAM. Jeśli ma poniżej 4 GB to niech sobie odpuści 64 bity.

Co do tematu: problem leży w płycie, albo czytniku płyt. Jeśli masz możliwość, to pobierz obraz ISO Windowsa i nagraj go na pendrive. Albo poproś kolegę aby Ci ponownie nagrał płytę (cdburnerxp), a nie nero (problemy z botowaniem płyt czy jakimkolwiek odpaleniem płyty w innym komputerze).